L'objectiu de l'Ajuntament és clar: reduir un 20% les víctimes greus i mortals d'aquí a 2018 i pretén aconseguir-ho amb el Pla local de seguretat viària en què treballa el consistori. Durant el 2012 30 persones van perdre la vida per accidents de trànsit a la ciutat, però en tot cas, el nombre de morts i ferits greus va ser inferior que els anys anteriors. De fet, Barcelona es considera una de les capitals amb més seguretat viària del sud d'Europa. Els col·lectius que més noten les conseqüències dels accidents urbans són les motos, els vianants i les bicicletes. Barcelona és, juntament amb Roma, la ciutat europea amb més nombre de motos circulant. MANUEL HARO cap de la unitat d'accidents de la Guàrdia Urbana Un altre dels col·lectius considerats febles a Barcelona són els vianants. Per això l'Ajuntament vol revisar els 15.000 passos de zebra de la ciutat per millorar les condicions d'aquells que no garanteixin la seguretat. L'any passat es van registrar prop de 1.200 atropellaments a Barcelona, una xifra que podria reduir-se si els conductors prenen consciència i es millora la visibilitat dels passos de vianants substituint, per exemple, els contenidors per aparcaments de motos. Arribar a un equilibri entre cotxes, motos i vianants és, doncs, la feina que tenen al davant les administracions.

Tot i que durant el 2012 es van registrar prop de 30 víctimes mortals a la ciutat, el nombre de ferits greus i de morts va ser inferior a altres anys. Per això l’Ajuntament de Barcelona pretén reduir un 20% aquests tipus d’accidents greus i així ho recull el Pla local de seguretat viària en què treballa.

Els col·lectius que més noten les conseqüències dels accidents urbans són les motos, els vianants i les bicicletes. Un altre dels reptes de les administracions és, precisament, aconseguir un equilibri entre tots ells i els vehicles.

Pel que fa a les motos, des del consistori es treballa especialment en els controls d’alcoholèmia, ja que en cas d’accident els que reben la pitjor part són els motoristes. Per això, a banda dels controls habituals, s’estan fent macrocontrols una vegada al mes amb l’objectiu de conscienciar els conductors.

Pel que fa els vianants, el president de l’Associació de Prevenció d’Accidents de Trànsit (P(A)T), Ole Thorson, l’any passat es van registrar prop de 1.200 atropellaments a Barcelona, una xifra que podria reduir-se si els conductors prenen consciència i es millora la visibilitat dels passos de vianants substituint, per exemple, els contenidors per aparcaments de motos. L’Ajuntament està revisant els 15.000 passos de zebra de la ciutat amb l’objectiu de millorar aquells que no garanteixin la seguretat. És una altra de les mesures que recull el Pla local de seguretat viària.