El juny impulsarà l’aeroport de Barcelona-el Prat com a “hub” intercontinental amb la incorporació de noves rutes de llarg radi. Les connexions de Norwegian i Level cap a Los Angeles i San Francisco en són alguns exemples, sumats a altres destinacions com Buenos Aires i Punta Cana. La temporada d’estiu en general resultarà encara més profitosa perquè l’aeroport dibuixarà 11 enllaços inèdits i directes amb el món com Hong Kong i l’Havana a partir del juliol.

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”Totes les rutes intercontinentals de l’aeroport (mapa actualitzat 2018)” style=”flat” shape=”square” color=”pink” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fbeteve.cat/mobilitat/rutes-intercontinentals-aeroport-barcelona-el-prat-mapa/|||” css=”.vc_custom_1542209372527{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;}” el_id=”caixa-vermella”][/vc_column][/vc_row]

Aquest any Barcelona ha aconseguit connexions intercontinentals fins ara inexistents a l’Àsia com Xangai (Air China) i Seül (Korean Air), a les quals se sumarà Hong Kong (Catay Pacific) a partir del 2 de juliol amb quatre freqüències setmanals. Les estrenes més nombroses es concentren a l’Amèrica del Nord: Chicago (American Airlines), Boston (Azores Airlines), Los Angeles i San Francisco (Norwegian i Level) i Miami (Norwegian). L’Amèrica Central s’endú una part del pastís amb noves rutes directes a Punta Cana (Level) i, a partir de l’1 de juliol, a l’Havana (Plus Ultra Líneas Aéreas). La ciutat iraniana de Teheran ,amb dues freqüències setmanals operades per Mahan Air, completa el llistat d’inèdites tot i que aquesta ruta només estarà en servei durant la temporada d’estiu.

El pes que l’aeroport del Prat guanyarà com a “hub” intercontinental és, en bona part, gràcies a l’aposta de companyies de baix cost com Norwegian i la recentment inaugurada Level, de l’aliança IAG, on també hi ha Iberia. Actualment, aquesta aerolínia espanyola no inclou cap ruta intercontinental des de Barcelona tot i que comparteix el codi de vols amb socis del grup com Level, Vueling, American Airlines, British Airways o Royal Jordanian.

Durant el 2016 l’aeroport va registrar 3,9 milions de passatgers intercontinentals. Ara bé, aquesta dada s’eleva fins als 8,4 milions de viatgers si hi sumem els que van haver de fer escala, que van ser 4,5 milions d’usuaris. Enguany el Prat es prepara per batre més rècords gràcies a les rutes internacionals incorporades aquest estiu.