La ronda de la Universitat és un tram de via de 450 metres que va des de la plaça de la Universitat fins a la plaça de Catalunya, per on passen tant línies de bus urbanes com interurbanes, 36 de les quals hi tenen origen i final. Veïns, comerciants i també el districte de l’Eixample coincideixen a dir que el trànsit d’autocars és excessiu. Per això, l’Ajuntament ha posat fil a l’agulla per arreglar la situació amb l’encàrrec d’un informe de mobilitat, que estarà enllestit aquest mateix mes de juny. Segons la regidora de l’Eixample, Montserrat Ballarín, amb aquest estudi podran començar a parlar, amb xifres i dades concretes, amb la Generalitat i TMB per buscar solucions efectives en les diferents línies.

Amb tot, la pacificació de la zona no arribarà fins d’aquí a dos anys com a mínim. L’Ajuntament la vincula a la remodelació de les rondes de Sant Antoni i Sant Pere, i la de la Universitat ocupa la segona posició en la llista de prioritat. Els veïns i comerciants, però, demanen que es facin gestos per minimitzar-hi el trànsit de manera més immediata. Màrius Armengou, en nom dels veïns, demana que es comenci per disminuir la pressió d’autobusos, ja que assegura que en l’últim any fins i tot s’ha incrementat. També demana que s’ampliïn les voreres, que es retirin les marquesines i que s’hi posin arbres.

Els comerciants, per la seva banda, donen ple suport a les reivindicacions dels veïns i asseguren que no descarten fer altres mesures de pressió si l’Ajuntament no avança en el sentit a què s’han compromès. El districte vol començar per fer un carril bici a la vorera sud, una mesura amb què la plataforma està d’acord, sempre que abans es desviïn línies de bus per poder encabir tot el trànsit.