Els avions són models Airbus A330 de 314 places i els operaran pilots i tripulants de cabina d’Iberia. En la presentació del vol inaugural, el conseller delegat d’IAG, Willie Walsh, ha expressat el seu compromís amb Barcelona com a aeroport base a l’estat al davant de Madrid a causa de la demanda d’aquest tipus de vols a la ciutat. També ha avançat que properament Level podria expandir-se cap a altres ciutats europees on el grup IAG està ben establert, com Roma o París, i no ha descartat noves destinacions des de Barcelona en el futur.

Segons ha explicat la companyia, des que es va llançar al mercat el mes de maig ja s’han venut 134.000 bitllets, la majoria per a viatges d’oci. Precisament, el model de tarifes de Level, amb un preu base de baix cost per al seient i amb complements per a l’equipatge, el menjar o altres serveis a banda, està destinat sobretot a aquest tipus de demanda. “Les vendes han superat les nostres expectatives” ha dit Walsh, i ha destacat que Buenos Aires és la destinació que de moment ha tingut més bona rebuda.

La guerra amb Norwegian

El conseller delegat de Level ha defensat la proposta de la companyia al davant de la de Norwegian, el seu principal competidor a Barcelona, que iniciarà rutes amb destinació a Los Angeles i San Francisco només quatre dies més tard. També hi sumarà vols en direcció Nova York i Miami. Tot i així, Level pretén diferenciar-se de Norwegian a través de la seva filosofia, ja que volen que els clients sumin només els serveis que realment vulguin contractar pel viatge, com ara la facturació d’una maleta o el menú a bord. De fet, actualment el 80 % dels passatgers compren un bitllet bàsic i no afegeixen cap servei extra.