Anar a comprar roba o uns cupcakes i trobar-te amb l’obra fotogràfica d’artistes emergents. O a la inversa, descobrir comerços singulars tot fent la ruta del festival de fotografia Photogènic. Aquests són els objectius d’aquesta iniciativa, que va néixer fa un any a la Vila de Gràcia. ARNAU PUIGDELLIVOL, director del festival Photogènic “Aquest any hem decidit tornar a fer la segona edició però ampliar-la i duplicar-la totalment. L’any passat van ser tres dies, quinze comerços, aquest any són dues setmanes i trenta comerços amb exposicions.” JOSEP CAPELL, coordinador de comerços “Poder fer alguna cosa per cultivar aquests comerços, que la gent els conegués, hi anessin, que els freqüentessin, que fessin una mica de barri i ajudar-los.” PILAR GARCÍA, Mina Mina Workshop “Ve gent que no té res a veure amb la botiga ni amb les coses que nosaltres fem, però jo crec que això és enriquidor, és gent més especialista amb fotografia. També es produeix una mica l’intercanvi, gent que ve a la botiga, es troba l’exposició i se sorprèn i li agrada. I gent que ve a buscar la fotografia i també. Aquest intercanvi està molt bé.” Durant aquestes dues setmanes el festival també organitza activitats a banda de les exposicions. L’entrega de premis serà el 27 d’octubre a l’Antiga Fàbrica Damm.

Durant dues setmanes, el festival Photogènic vol sorprendre curiosos i experts amb exposicions de fotografia fora dels espais convencionals. La iniciativa va néixer l’any passat, i va involucrar els comerços singulars d’un barri per a vianants i que convida al passeig, com és el de la Vila de Gràcia, tal com explica el seu director, Arnau Puigdellivol.

El festival permet anar a comprar roba o uns cupcakes i trobar-te amb l’obra fotogràfica d’artistes emergents. O a la inversa, descobrir comerços singulars tot fent la ruta del festival de fotografia Photogènic. Un intercanvi que tant els visitants com els comerciants troben molt interessant. La Pilar García, de la botiga Mina Mina Workshop, explica la seva experiència per segon any al festival: “Ve gent que no té res a veure amb la botiga ni amb les coses que nosaltres fem, però jo crec que això és enriquidor, és gent més especialista en fotografia. També es produeix una mica l’intercanvi, gent que ve a la botiga, es troba l’exposició i se sorprèn i li agrada.”

En aquesta nova edició del festival, hi ha algunes novetats. Són dues setmanes de Photogènic, en lloc de tres dies, i hi participen el doble d’artistes de l’any passat, un total de 30 fotògrafs. A més, s’han establert dues categories diferenciades. D’una banda hi ha els artistes que exposen per primer cop  i de l’altra els fotògrafs emergents, poc coneguts però que comencen a despuntar. Aquest any també tenen un projecte solidari, amb la Casa de Carlota, un estudi de disseny format amb persones amb síndrome de Down. El seu treball es pot veure en dues exposicions, a la floristeria Muguet i a la Pelu de Verdi.

L’entrega de premis i cloenda del festival serà el 27 d’octubre a l’Antiga Fàbrica Damm. Durant aquestes dues setmanes el festival també organitza activitats a banda de les exposicions, que es poden consultar a la seva pàgina web i als mapes de mà que hi ha als establiments.