La recerca d’un so nou. Un pop propi, d’arrel local, que traslladi la tradició a l’actualitat. Aquest és el principi que guia l’exploració d’Aleix Clavera amb Ulldeter. El músic del Guincho i Extraperlo, a més d’ànima de Drakis Disc i programador del Club Marabú, fa temps que va a la recerca d’aquest ‘Tresor‘, que dona nom al seu últim disc: “Si vas a països africans o a Jamaica o a Puerto Rico veus que la música moderna és molt pròpia i aquí la ràdio moderna no l’acabes de localitzar”, explica.

Aleix Clavera ha centrat el seu treball en l’havanera, una música “d’anada i tornada” que ell enllaça amb el dancehall jamaicà perquè, com diu, troba “un vincle derivat del fet d’anar a un lloc en vaixell i tornar, que fa que l’estil hagi evolucionat”. En concret, Ulldeter parteix de les havaneres de Francesc Salse, impulsor del grup Mar Endins. A partir dels arranjaments originals, Clavera ha fet evolucionar les peces cap a noves sonoritats.

L’havanera és com un pop però antic, per a la taverna i les festes populars.”

Un exemple és ‘Cant a la Barceloneta’, una composició de Francesc Salse que homenatja aquest barri i que Clavera transforma amb nous acords i significats. Enfront d’un passat lluminós, Ulldeter fa un gir actual i posa l’accent en l’augment dels lloguers i altres dificultats que estan expulsant els veïns de la Barceloneta.

M’agrada la idea de fer una música i pensar que aquest so que has creat es pot compartir i fer servir.”

A ‘Tresor’ destaquen els sons de l’acordió i l’ud perquè “és un so que m’evoca molt el mar i el Mediterrani, unint la idea del port europeu amb l’oriental”, diu Clavera. És el cas d”A rebuf’, un cant contra l’esperit competitiu, explica que es va inspirar en la cançó ‘Heater’, de Samim, un tema “que va sonar a les discoteques i on hi ha una acordió tota l’estona”. Clavera destaca que ha tirat endavant els discs en encara no mig any perquè cada vegada té menys temps i quan treballa sol és més efectiu però reconeix que li agradaria fer molta més música amb col·laboracions.

M’agradaria tenir 200 grups i amb cada un fer coses diferents.