El Nappuccino és el primer “siesta-café” que s’instal·la a Barcelona. Són locals que s’han estès arreu i que són cada cop més populars a altres països d’Europa o a indrets com Dubai o el Japó. És un racó de descans: el client pot fer ús de l’espai de la manera que li sembli més còmode. Té a la seva disposició taules per treballar, xarxa wifi, música relaxant i sis cubicles per fer una becaina. Fins i tot, cadascú pot portar el dinar i complementar-lo amb begudes (cafè, te, resfresc o suc) i snacks (fruita, croissants, galetes, etc.) il·limitats.

Què cobren? L’estona que hi passa el client. Costa, de mitjana, 5 € l’hora. Els cubicles no només estan pensats per dormir: disposen d’endolls per carregar el mòbil o l’ordinador, perquè el consumidor dediqui l’estona d’intimitat al que més desitgi. La cafeteria respon a la filosofia dels fundadors, que passa per potenciar la virtut del descans per millorar el rendiment sobretot de treballadors i estudiants.

De fet, el nom de Nappuccino no és casual. Segons Celina Lipinska, fundadora, “és un fenomen que, en anglès, anomenen “coffee-nap”, és a dir, prens un cafè i directament fas una becaina de no més de 20 o 30 minuts“. Lipinska explica que la cafeïna necessita temps per fer efecte al nostre cos. Un cop passada aquesta estona, “t’aixeques amb el doble d’energia“, afegeix.