En les camp de altes capacitat hi ha una gran infradetecció, la majoria d’estudis internacionals afirmen que hi pot haver fins al 15% de la població escolar amb altes capacitats, però a Catalunya s’identifiquen menys d’un 2% dels alumnes.
Són persones amb un potencial intel·lectual molt elevat, amb un coeficient intel.lectual superior a 130, i amb una gran capacitat per la producció d’idees noves i originals. Segons l’Institut Català d’Altes Capacitats existeixen molts mites al voltant de la superdotació i les seves característiques, que provoquen pors i negativitat tant als propis nens com a les seves famílies
El programa El Matí de Barcelona ha dedicat un programa als infants amb altes capacitats, amb la participació de:
–Javier Berché, pediatra, expert en neuropsiquiatria infantil i director de la Fundació Privada Javier Berché, que acompanya a infants i adolescents amb altes capacitats, a les seves famílies i a docents amb programes validats internacionalment,
–Natàlia Luján, membre de la xarxa d’experts del Col·legi de Pedagogs de Catalunya i experta en altes capacitats
–Dani Turon, psicòleg, membre del grup de d’inclusiva del sindicat de mestres USTEC, professor de Secundària que els últims 11 anys ha treballat en un Equip d’Assessorament Psicopedagògic (EAP)
–Clara Pastori mare d’una noia de 18 anys amb altes capacitats, la Patricia Pujol.
Escolta-ho aquí: