Les pastisseries de Barcelona esperen un repunt en les vendes de la coca de Sant Joan, per a la revetlla d’aquest dimecres. En general, es nota una millora respecte a l’any passat, quan el confinament i les restriccions van fer que la celebració quedés més aigualida. Enguany, les previsions apunten a un augment de vendes, tot i que encara lluny del volum de negoci d’abans de la pandèmia.

Tot i que, inevitablement, s’han format algunes cues a les pastisseries de la ciutat, han estat menys llargues que en edicions anteriors. Molts dels compradors han optat pel que els forners anomenen com el model híbrid: fer la comanda a través d’internet per després anar a recollir la coca en persona a l’establiment.

Un 30 % menys de vendes que el 2019

A la pastisseria La Palma, del barri del Clot, han rebut fins a un miler d’encàrrecs. Asseguren que els ha anat molt bé disposar de la infraestructura de comercialització digital que es van veure obligats a implantar arran de la pandèmia. Tot i així, calculen que faran prop d’un 30 % menys de vendes que el 2019 perquè hi ha moltes empreses tancades o que fan teletreball.

Les tradicionals, les més venudes

Per La Palma, que just aquest 23 de juny compleix 99 anys, hi han passat quatre generacions de pastissers. L’establiment manté les seves arrels més tradicionals i, tot i que la coca més típica per Sant Joan és la de fruita, reconeix que les que tenen més sortida, ara, són la de crema i la de llardons. Els més triganers, però, s’hauran de conformar amb la que trobin, si ho deixen per a darrera hora i hi van sense comanda.