El Sindicat Espanyol de Pilots de Línies Aèries (SEPLA) ha anunciat aquest dimecres que inicia els tràmits per a la convocatòria d’una vaga de pilots de Ryanair, de cinc dies el proper mes de setembre. Paral·lelament a aquests cinc dies de vaga convocats pels pilots, els tripulants de cabina han convocat 10 dies de vaga aquest setembre, a través dels sindicats SITCPLA i USO: Són els dies 1, 2, 6, 8, 13, 15, 20, 22, 27 i 29 a tots els aeroports de l’Estat en què opera la companyia irlandesa, una circumstància que complica encara més l’estiu a l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat.
El SEPLA ha apuntat, però, que les aturades serien els dies 19, 20, 22, 27 i 29, —quatre dels quals coincidiran amb la vaga de la tripulació— perquè “vol esgotar totes les vies de negociació” per evitar l’acomiadament de 120 pilots de la companyia, ha explicat Francisco Gómez, un portaveu. És la conseqüència, segons el SEPLA, del tancament de les bases de Girona i les illes Canàries, que ha anunciat la companyia irlandesa.
Segons denuncia Gómez, “Ryanair és una companya rendible, que ha donat beneficis de mil milions d’euros el darrer any i que segueix sent la companyia líder en el transport de passatgers a l’estat”. En aquest sentit, el representant del SEPLA ha denunciat que existeix una “estratègia sospitosa duta a terme darrerament per Ryanair: Fer una ‘low cost’ d’una ‘low cost'”.
Unes vagues anunciades
Ja fa setmanes que l’ambient a la plantilla de la companyia irlandesa està enrarit, sobretot quan, segons denuncien els treballadors, l’empresa “continua contractant treballadors mentre planeja un acomiadament col·lectiu” i ha posat l’exemple de “pilots traslladats des de Polònia cap a les bases canàries que ara vol tancar”.
Tot plegat, una turbulència que, en el cas del conjunt de la plantilla espanyola, se suma a un altre vent de cua que fa temps que bufa: la intenció d’aplicar la normativa laboral irlandesa a la plantilla de l’estat —més laxa per als interessos empresarials— que no pas l’espanyola.