La justícia europea argumenta, entre d’altres, que Uber no es limita a fer d’intermediari entre conductors amb vehicle propi i persones que es volen desplaçar. Considera, en canvi, que com que la plataforma és imprescindible per al trasllat del passatger, el què s’està fent en realitat és oferir un servei de transport urbà. En aquest sentit, remarca que imposa condicions com, per exemple, el preu màxim per trajecte o un control de qualitat dels vehicles. Per tot plegat, conclou que l‘aplicació forma part d’un servei global que està indisociablement lligat al transport i que, per tant, la seva activitat està lligada a aquest àmbit.

Posar nom a l’activitat que practica Uber “és un pas importantíssim”, segons el sector del taxi, que veu en la decisió europea un pas clau per seguir amb la seva lluita per treure la plataforma del mercat, en la forma que opera ara, per exemple, a Madrid (a Barcelona no hi té activitat). Pels taxistes, la sentència judicial facilita poder deixar de tractar-la només com una aplicació per passar a tractar-la com a empresa i exigir-li, entre d’altres, que tingui la seva flota de vehicles amb llicència, un fet que actualment -diuen des del sector- no passa.

Per la seva banda, Uber assegura que la sentència europea es refereix en concret a l’aplicació UberPop, que no funciona des del mateix any en què es va interposar la denúncia. Tot i això, des de l’associació de professionals del taxi Elite, que és qui va interposar la denúncia, consideren és un pas imprescindible per marcar més de prop que mai l’activitat actual de la plataforma i que estableix precedents en activitats que fan altres plataformes com Airbnb.

Des d’Uber, a més, també han assegurat que la decisió europea no canvia en res la manera de treballar de la seva plataforma a la majoria dels països d’Europa. També han assegurat que continuaran el diàleg amb països i ciutats de tot Europa per tal que l’app es pugui fer servir als estats on encara no opera.

La sentència deixa en mans de cada estat europeu la regulació del sector. Des de l’Ajuntament, que ha donat suport al sector del taxi en aquesta polèmica, Ada Colau els ha felicitat i ha defensat el servei públic i que tothom compleixi les mateixes normes. Per la presidenta de l’Institut Metropolità del Taxi i regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, la resolució “obre la via perquè aquests serveis perquè aquests serveis es prestin de manera regulada”.