A partir de demà molts d'aquests cotxes exposats es podran provar. L'objectiu d'aquest saló és que el públic conegui les novetats de les 22 marques que hi han acudit. Es tracta d'un sector que representa un 10% del producte interior brut. LAURA ROS, Volkswagen España "Estem en un moment on la demanda a nivell particular també s'està activant, i creiem que aquesta coincidència amb el Saló és una bona oportunitat perquè la gent conegui, toqui i senti la nostra marca." PEPE SURAEROIG, Audi España "Esperem que tot això ens ajudi a, com a mínim, mantenir-nos a nivell de vendes." Marques com Iveco, Ford, Opel, Citroen i Renault han invertit 3.000 milions d'euros en la fabricació de nous cotxes a Espanya. I precisament, aquestes companyies fan una crida a apostar per aquests models que s'han fet a casa. JESÚS PRESA, Renault España "Entendemos que el hecho de fabricar aquí nos supone un plus a nostros y al cliente. Es también una cuestión básica de que lo que hacemos aquí quede dentro de nuestras fronteras." Segons una enquesta, el 30% dels conductors espanyols preveuen canviar-se el cotxe en el proper any, i per això es demana que les administracions n'afavoreixin les compres. Per impulsar la venda d'automòbils, el govern ha aprovat ajudes com el Pla Pive. Ara aprofitant el Saló, l'Associació de Fabricants d'Automòbils reclama noves ajudes com ara una rebaixa fiscal en la compravenda de vehicles. De moment, els organitzadors esperen que prop d'un milió de visitiants s'apropin a interessar-se per les novetats del món de l'autmòbil que s'exposen al saló.
Abans d’obrir les portes al gran públic aquest dissabte, el Saló ja té les previsions del nombre de visitants. Se n’esperen entre 800.000 i un milió. I per això, les 22 marques del sector que hi participen han portat fins al recinte de la Fira de la Gran Via a Montjuïc totes les novetats, amb un totals de 32 primícies, dues de mundials i quatre a nivell europeu.
El Saló arriba a la 37ena edició amb la mirada fixada a incrementar les vendes de vehicles, o com a mínim, mantenir-les. Per això, a part de les ajudes aprovades pel govern, com la renovació del Pla PIVE, l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions, l’ANFAC, ha demanat al govern que apliqui noves mesures. Reclamen, per exemple, que es revisi la fiscalitat de la compravenda de vehicles.