Millorar la comunicació, gestionar l’estrès i  promoure la millora de salut dels treballadors són les claus principals d’un bon retorn a la feina presencial després del confinament per covid-19. Ho ha explicat, en declaracions al programa ‘reset’, de betevé, la psicòloga del benestar per a persones i organitzacions Mari Carmen Martín.

1. Millorar la comunicació

Martín assegura que cal que les empreses “treballin moltíssim” la comunicació, que afegeix que ha de ser “fluïda, ràpida, visual i , en la mesura del possible, cara a cara”. Explica que els missatges han de ser consensuats.

2. Ocupar-se del benestar emocional dels treballadors

Martín explica que cal que les empreses “monitoritzin el clima emocional dels treballadors i que obrin línies de comunicació en aquest sentit”. Els departaments de recursos humans i els líders de l’empresa han de ser els encarregats d’aquesta tasca, “determinant intervencions per millorar l’estrès, formar els empleats en com gestionar l’estrès des de la intel·ligència emocional i la psicologia positiva”. Proposa també tècniques de relaxació o de meditació per rebaixar la intranquil·litat.

3. Fomentar la salut física dels treballadors

La psicòloga proposa a les empreses que implementin intervencions d’esport col·lectiu,  dinàmiques de ludificació o “mindfulness”. Martín explica que “hi ha un contagi emocional en esports com córrer o el ioga, perquè són pràctiques d’altruïsme esportiu”. Assegura que hi ha evidència científica que els indicadors d’estrès, absentisme i malalties baixen quan es fa esport a l’empresa”.

A mitjà i llarg termini, Martín proposa que les empreses aprofitin la crisi per generar nous models de lideratge, col·laboració i creativitat.