contenidors port terminal best

El tràfic del Port de Barcelona ha caigut un 18,8 % durant la crisi del coronavirus en el primer semestre de l’any, i el tràfic de contenedors, el 20,5 %. Tot i la davallada de l’activitat general, una de les claus del port i de la recuperació econòmica com és el comerç exterior ha resistit l’impacte de la pandèmia i tan sols ha baixat un 3 %.

“Ja s’ha superat el moment més crític del descens”

La presidenta del Port de Barcelona ha assenyalat que “s’ha superat el moment més crític del descens de tràfics per la covid-19 i s’entreveuen alguns indicis per iniciar la recuperació el 2021”. Els tràfics que més pateixen l’impacte de la pandèmia han estat els automòbils amb una caiguda del 47,6% (218.543 unitats), ja que les plantes automobilístiques van aturar la producció durant l’estat d’alarma, i se suma a les dificultats per les que ja passava el sector.

“Sense creuers, Barcelona perd 1.000 M € i el Port 11 M €”

També ha esetat acusat el descens de passatgers, del 77,1% (426.788 passatgers), i en els cas dels creuristes ha caigut fins al 84,4% en el primer semestre de l’any. Ara per ara no hi ha data per a la represa de l’activitat dels creuers, però el director general del Port, José Alberto Carbonell, ha assegurat que esperen reprendre l’activitat en les properes setmanes. La presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, ha apuntat que la paralització del sector creuerístic tindrà un impacte d’11 milions d’euros en el Port i de 1.000 milions en el cas de la ciutat de Barcelona.

Algunes de les mesures i protocols de seguretat que preparen les navilieres són menor capacitat dels vaixells, amb un màxim 70% d’ocupació, limitacions en les excursions i destins, l’eliminació de bufets lliures, més recursos mèdics i de seguretat i establiment de ports segurs per a la recepció dels creueristes.

Els beneficis cauen un 66 %

El mes passat el Port ja va anunciar una reducció dels beneficis del 66 % per l’impacte del coronavirus. El Port ha emprès una sèrie de mesures per alleugerir el cop econòmic del coronavirus a clients i proveïdors que ha inclòs l’ajornament de pagaments de les taxes aeroportuàries durant sis mesos per un import de 26,3 milions d’euros. Enmig d’aquest escenari, a finals de juny el Port va rebre el segon portacontenidors més gran del món, amb capacitat per a 23.000 contenidors.