Hi ha propostes d’allò més variades. Les d’Arrels Fundació, per exemple, les elaboren a mà persones que han viscut al carrer al centre ocupacional de l’entitat. El seu director, Ferran Busquets, explica que l’objectiu és que “recuperin hàbits i adquireixin capacitats per treballar” i remarca la satisfacció que suposa veure que “estan aportant coses a què altres donen un valor”.  En aquest cas, l’encàrrec s’ha de fer per telèfon, ja que no tenen una botiga oberta al públic. S’hi poden trobar, entre d’altres, llibretes i agendes, pastilles de sabó artesanes o felicitacions de Nadal.

Una altra alternativa són els productes de comerç just com els que es poden trobar a les botigues d’Oxfam Intermón. Al seu establiment de la Gran Via hi ha des de moda fins a productes d’alimentació, d’equipament de la llar o cosmètics, però el més buscat, diuen, són les paneres i complements com els fulards. Els compradors en destaquen que poden saber d’on venen els productes i com s’han elaborat.

En unes dates en què els establiments comercials poden obrir durant 28 dies seguits, els regals amb valor afegit són una opció que va guanyant pes entre els compradors. De fet, tant en el cas d’Oxfam Intermón com en el d’Arrels Fundació, els seus responsables coincideixen a dir que la campanya de Nadal representa una part molt important de les vendes anuals.

A la xarxa també s’hi poden trobar moltes opcions solidàries, tant si es prefereixen regals materials o immaterials. Entre els primers, el projecte La bufanda de la iaia: cada una ha estat teixida de manera altruista per donar-ne els beneficis a Amics de la Gent Gran i el comprador pot saber el nom de qui l’ha feta, l’edat i quanta estona hi ha dedicat. Entre les propostes immaterials, per exemple, la Fundació Vicenç Ferrer proposa apadrinar un infant de l’Índia, una manera, diuen, de regalar valors i fer que els nens d’aquí descobreixin altres realitats.