La multinacional japonesa Rakuten estudia traslladar la seu europea de Luxemburg a Barcelona. El gegant del comerç electrònic es planteja la possibilitat d’adquirir un edifici emblemàtic a la ciutat en una operació que suposaria una inversió milionària i generaria centenars de llocs de treball.

El president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, va anunciar aquest dimarts en roda de premsa que un gran grup multinacional planejava instal·lar-se a Barcelona. Sánchez Llibre no va donar més detalls sobre l’operació però sí que va precisar que no es tractava d’una firma europea i que l’arribada a la capital catalana suposaria “una inversió de centenars de milions d’euros i molts llocs de treball”. El president de la patronal va explicar també que es tractava d’una empresa vinculada al sector tecnològic.

Rakuten és una de les 10 companyies d’internet més grans del món. Coneguda també com l’Amazon japonès, fa dos anys es va convertir en patrocinador oficial del FC Barcelona. A banda de l’e-commerce, les seves línies de negoci són moltes: banca online, viatges, missatgeria mòbil, entre d’altres. El 2012 l’empresa japonesa va comprar l’empresa barcelonina Wuaki TV, una plataforma, de l’estil de Netflix, que permet veure sèries i pel·lícules per internet. Des de llavors es diu Rakuten TV.

El volum de negoci que mou la multinacional supera els 7.000 milions d’euros i té uns 14.000 treballadors arreu del món.