En aquest sentit, Pitarch ha explicat que, segons diversos estudis, les empreses que etiqueten en braille “venen més ja que la gent se sensibilitza i ho valora”.

Des d’envasos de medicaments fins a botoneres d’ascensor, xampús o cartes de restaurants, el braille cada vegada és més utilitzat. No obstant això, l’entitat demana que s’estengui a tots els altres productes de gran consum ja que és el millor sistema perquè les persones cegues tinguin el màxim d’autonomia possible. Reclama que s’etiquetin en braille tots els productes d’un supermercat o una botiga ja que, en molts casos, els envasos són molt iguals entre si. “Ens costa distingir entre cigrons i llenties, o si una llet és sencera o desnatada”, ja que, segons explica Pitarch, molts envasos es diferencien molt poc pel tacte i caixes, pots, flascons, ampolles i llaunes són, en ocasions, impossibles de distingir si la persona cega no pot llegir l’etiqueta.

Cada any, més de 100 empreses demanen assessorament a la Comissió Braille Espanyola, per etiquetar els seus productes o senyalitzar les seves instal·lacions amb el sistema braille. Amb aquesta petició, l’ONCE se suma a la commemoració del Dia Mundial del Braille, i demana no prescindir d’aquest sistema de lectoescriptura o substituir-lo per d’altres.