Amb 12.500 metres quadrats, la terminal Helix és la més gran del port i es preveu que aculli més d’un milió de passatgers a l’any. Es tracta de la segona terminal de Carnival, que és l’empresa de viatges d’oci més gran del món. La inversió que ha fet la companyia és de més de 30 milions d’euros, una injecció de diners al port que, per al secretari d’Infraestructures de la Generalitat, Ricard Font, suposa que “els privats inverteixen allò que no inverteix l’Estat: invertir a Catalunya“. En aquest sentit, Font ha destacat que “si avui inverteix aquí Carnival és perquè hi veu seguretat jurídica, política i social en el país”. Un retret que ha tingut resposta quasi immediata. L’homòleg estatal, Julio Gómez-Pomar ha fet aquest anunci: “En el període 2018-2022 s’ha previst una inversió pública en el trànsit de creuers al Port de Barcelona de 77,1 milions d’euros“.

helix nova terminal port

La particularitat principal de la nova terminal, anomenada Helix, és que està preparada per acollir vaixells que funcionin amb gas natural liquat (GNL) —una mesura prevista al Pla de millora de qualitat de l’aire proposat pel Port de Barcelona el 2016 per reduir l’emissió de gasos contaminants. La gerent de terminals de la companyia al port barceloní, Sandra Yunta, ha detallat que “ser base d’operacions no només significa embarcar i desembarcar passatge”. Ha afegit que suposa “embarcar i desembarcar tripulació i completar els avituallaments suposa la contractació de 300 persones” per a dur-los a terme. Això, per a cada vaixell de la naviliera, i amb la nova terminal, en podrà operar dos simultàniament.

El moll Adossat concentrarà les set terminals de creuers

El port de Barcelona passarà a tenir set terminals per atracar creuers, en comptes de les vuit que té actualment. S’agruparan totes al moll Adossat, el més llunyà de la ciutat, malgrat la demanda veïnal de no tirar endavant el nou projecte del govern municipal. La terminal que s’ha inaugurat aquest diumenge és la cinquena que hi ha en aquest moll, que ha de guanyar dues terminals més en els propers anys —mentre se’n tancaran tres situades als molls del Maremagnum i les Drassanes—, segons la nova ordenació del port prevista per l’Ajuntament.