Movistar ha comès dues infraccions en matèria de consum. Per l'Agència Catalana del Consum, la companyia ha elaborat publicitat enganyosa i també ha imposat clàusules abusives als seus clients. A la sanció econòmica, la Generalitat n'hi ha afegit una de nova que no li escura la butxaca, però que és igualment efectiva: ha publicitat el seu nom i els detalls de les infraccions, que són aquestes. Per publicitat enganyosa entenem aquella informació insuficient o poc clara per al consumidor. Per exemple, Movistar no comunicava correctament els preus que oferia. En la seva publicitat obviava alguns costos, i per tant, el client acabava pagant més del que en un principi creia. En aquest apartat, també s'inclou la indefinició de les ofertes. Per exemple, no concretar el nombre de mòbils disponibles en una determinada promoció. Per tot plegat, Movistar haurà de desembutxacar 27mil euros. I en el cas de les clàusules abusives, les infraccions són aquestes: fer canvis en els contractes i comunicar-ho a través del web, sense dir-ho directament al client. Movistar es reservava un nou dret: poder avançar el cobrament sense indicar quan ho podia fer. El preu de la sanció per aquests abusos: 16.500 euros. El total de la factura a pagar: 43.500.

L’ACC sanciona Movistar per publicitat enganyosa ja que ha detectat mancances en la informació proporcionada als consumidors en relació amb els preus o a determinades ofertes. L’expedient sancionador també inclou una infracció per posar clàusules abusives per als consumidors als contractes, com ara la possibilitat que l’empresa cedeixi la titularitat del servei sense consentiment exprés del consumidor o que pugui avançar el moment del cobrament.