Els 10 mercats municipals ofereixen la possibilitat als clients de fer la compra en línia. El darrer a afegir-se a aquesta nova manera de vendre ha estat el Mercat de la Boqueria. Dos mesos després d’entrar en funcionament, el balanç, tant per l’empresa que gestiona el servei com pels paradistes, és bo.
Les xifres indiquen que la majoria de clients que compren per internet fan una despesa superior als 60 euros i compren a més d’una parada. Els comerciants han notat que, entre els compradors, hi ha clients nous que per manca de temps no són habituals del mercat. A més, de les 15 parades que s’hi van sumar al novembre passat, data en què es va posar en marxa el servei, aviat es passarà a 26 establiments. El Mercat de la Boqueria té 210 parades, més floristes de la Rambla i antics ocellaires.
Els paradistes amb servei en línia estan satisfets. Fran Perelló, quarta generació al capdavant del negoci familiar, afirma que “estem molt contents. Són vendes que si no, no tindríem perquè és gent que mai no baixa al mercat. S’ha incrementat bastant la venda”.
Afegir-se o desaparèixer
Lluïsa Ripoll,
de la Peixateria Ripoll, té clar que optar per la venda en línia és una qüestió de supervivència. “Les vendes estan canviant. Jo soc la cinquena generació que està al mercat, però no faig el mateix que fa la primera, i ara la venda és per internet i és clar que o ens sumem a això o morim amb la generació d’abans”.
Captació de nous clients
L’empresa que gestiona el servei per internet, Manzaning, explica que els clients que la utilitzen fan una despesa mitjana superior als 60 euros i que compren a més de dues parades. La fundadora de l’empresa, a més, indica que “el nostre perfil de clients són dones de 30 a 45 anys, que treballa i tenen fills, amb la qual cosa, busquen la millor qualitat per comprar producte fresc però no tenen temps de venir al mercat”.
L’acollida del servei entre els comerciants, segons Manzaning, és bona. Dels 15 que hi havia fa dos mesos ara se n’han passat a 20 i sis més s’hi afegiran aviat.