En una entrevista al ‘bàsics‘, el president del Mercat de la Boqueria, Salvador Capdevila, ha explicat que el mercat ha donat un pas endavant en la implantació de la venda en línia de productes frescos a través d’una aplicació de telefonia mòbil. El consumidor pot triar la parada i el producte a través de Manzaning, una plataforma d’una empresa barcelonina que posa en contacte el consumidor amb el paradista, i que ja dona servei a altres mercats de la ciutat i també al petit comerç.

El servei funciona des de fa 10 dies i ja es pot comprar a una trentena de parades del mercat. En aquests primers dies ja han assolit una xifra destacada de comandes, unes 300 de setmanals i la previsió és que vagi en augment.

Els preparatius de Nadal

Aquest servei arriba en un dels moments de més voràgine als mercats, les festes de Nadal. Les vendes d’aquests dies representen gairebé el 20 % de la facturació anual. Capdevila també ha explicat que un dels atractius de la Boqueria és que “s’hi poden trobar productes frescos que no hi ha enlloc més” perquè en aquest mercat hi ha fins a 20.000 productes diferents. Per això, és també un mercat de referència per a molts restauradors de la ciutat.

Convivència entre turisme i consumidors

El president de l’Associació de Comerciants del Mercat de la Boqueria també ha valorat les darreres mesures que s’han implantat per millorar l’experiència dels clients habituals del mercat i fer-la compatible amb el gran atractiu turístic que té. “La prohibició de l’accés als grups de més de 15 persones funciona” ha assegurat. L’accessibilitat també ha millorat perquè s’han ampliat els passadissos i s’han eliminat algunes parades.

Un nou espai de divulgació del producte fresc

La Boqueria també preveu estrenar un espai de divulgació per a la ciutadania en què els mateixos paradistes comparteixin els seus coneixements sobre el producte fresc. Serà un equipament on es preveu fer xerrades, presentacions de llibres relacionats amb la cuina i altres activitats relacionades amb la gastronomia.