Fer aquest gest a partir de l'any que ve significarà el mateix. El 2015 els usuaris continuaran pagant les tarifes actuals. Tot i que és el primer cop en 12 anys que s'anuncia una congelació de les tarifes, les continuen troban massa cares. "Sale bastante caro, no te puedes mover si no tienes 5 o 6 euros en el bolsillo." RICARD RIOL, president de Promoció del Transport Públic "Volíem una rebaixa més orientada a una transformació del sistema tarifari integrat perquè els viatges d'anada i tornada de cada dia feiner ja donin dret a un abonament il·limitat." La congelació posa fi a una tendència històrica. Fins ara la gràfica de preus no ha parat de pujar. La T-10, una de les més utlitzades, ha pujat fins als 10, 3 euros, un 84% més. Amb la signatura aquesta setmana del conveni a tres bandes per fer front al deute sorgia l'oportunitat de mantenir els preus dels bitllets. L'Ajuntament de Barcelona, la Generalitat i l'Àrea Metropolitana es comprometen a posar-hi 67 milions d'euros més i a demanar un crèdit de 472 milions. Com a contrapartida es volia aquesta congelació de les tarifes. La congelació de tarifes encara l'ha de validar el Consell d'Administració de l'Autoritat del Transport Metropolità. Alguns usuaris posen de manifest que aquesta congelació arriba just un any abans de les eleccions. LLUÍS RABELL, president de la Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona "La protesta ciutadana hi ha tingut també alguna cosa a veure, sobretot quan ens acostem a un període electoral." Es calcula que el cost de mantenir les tarifes pot ser com a màxim d'11 milions d'euros, que s'haurien de cobrir amb l'augment dels usuaris del transport. Un augment que es va produint en els darrers mesos. En cas de no consolidar-se, els pressupostos cobriran el dèficit.

Els preus dels bitllets del transport públic encara són massa cars per als usuaris. L’endemà que el conseller Santi Vila anunciés que les tarifes de 2015 es congelaran, els usuaris veien el got mig ple. Agraeixen que es prenguin mesures en aquest sentit, però continuen dient que els preus són massa cars.

Des de la Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona remarquen que aquesta mesura coincideix amb el període electoral de l’any que ve, i tot i que expliquen que és millor això que res, recorden que es mantindran les tarifes contra les quals han estat lluitant. De manera semblant ho valoren a l’associació Promoció del Transport Públic. Afirmen que les protestes veïnals han incidit en la mesura, tot i que ells reclamen un sistema diferent. Volen un sistema d’abonaments per a les persones que van i tornen de treballar els dies feiners.

Aquest manteniment de les tarifes és la contrapartida a l’augment de diners a què s’han compromès les administracions per posar fi al deute del transport públic. Dimarts, la Generalitat, l’Ajuntament i l’Àrea Metropolitana van signar un conveni en aquest sentit per aportar-hi 67 milions més i demanar un crèdit de 472 milions.