MIQUEL ÀNGEL FRAILE, president i secretari general de la CCC: "L'acostament del producte al client a través d'una botiga de proximitat fa pràcticament impossible que hagi trencaments en la cadena del fred o en la cadena de seguretat alimentària." ROSA PRUNA, presidenta de l'ASAJA: "Que el comerç, els mercats, puguin tenir el nostre producte per oferir al consumidor el producte que està fet al costat de casa. Jo crec que això és el que més hem de dir: promocionar el que hi ha a casa nostra."

El conveni s’ha signat aquest dimecres al Mercat de Santa Caterina i l’objectiu és donar suport als productors locals facilitant-los la distribució dels aliments. Desde la Confederació de Comerç de Catalunya, asseguren que els preus d’aquests productes són tan competitius com els que venen de fora i que la seguretat alimentària es reforça gràcies a la proximitat del producte. En total sota la marca Km 0 hi ha una trentena de productors catalans. Aquest conveni també vol impulsar el consum dels productes catalans i treballar per reforçar la legislació sobre productes de proximitat, el consum responsable i la seguretat alimentària, entre altres qüestions.

El conveni l’han signat onze associacions i gremis del comerç alimentari, a més de la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC), que agrupa diversos comerciants del país, i l‘Associació Agrària de Joves Agricultors de Catalunya (ASAJA), formada per productors de la nostra terra. Des de les dues institucions esperen que amb aquest conveni augmentin els vincles entre comerciants i productors i, en conseqüència, el consum dels productes catalans.