Per al petit comerç la campanya nadalenca representa el 15% de la facturació de tot l'any. Per això les vendes que s'han fet aquests dies poden ajudar a compensar un any en què la facturació no ha estat bona. De moment, la primera fase confirma les previsions que feia la Confederació de Comerç de Catalunya amb un canvi de tendència. MIQUEL ÀNGEL FRAILE, secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya "Hi ha comerciants que diuen que estan creixent un dos, un tres, un quatre per cent, i d'altres que diuen que igual que l'any passat, però gairebé ningú diu que ven menys que l'any passat. Per tant tenim un canvi de tendència, no és que això vulgui dir que ja estem a una situació de millora, però en tot cas és un canvi de tendència que caldrà confirmar durant l'any pròxim." El Nadal al comerç, però, també ha estat marcat per la polèmica sobre els festius oberts. El Consell de Garanties Estatutàries considera inconstitucional limitar-ne l'obertura a vuit festius l'any perquè la normativa espanyola en fixa deu com a mínim. Des de la Confederació de Comerç de Catalunya, tot i estar-hi en contra, asseguren que si s'acaba imposant la llei estatal, s'adaptaran i col·locaran els festius de la millor manera possible. El Consell de Garanties també recomana suprimir la taxa catalana que els ajuntaments podrien establir per cobrir les despeses de serveis municipals que es deriven de l'obertura d'aquests dies. Un impost que des de la Confederació de Comerç defensen. MIQUEL ÀNGEL FRAILE, secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya "Nosaltres estem d'acord en que hi ha d'haver-hi una taxa. L'obertura en diumenge és com un dia de partit del Barça, representa més policia, més transport públic, més neteja... i és evident que aquells que gaudeixen i es beneficien han de ser els que suportin la despesa." En els propers dies hi haurà nous festius amb botigues obertes. Serà durant la darrera part de la campanya de Nadal, que comença d'aquí a dos dies i que és també la més forta. La primera setmana del gener és la més comercial de l'any i els botiguers encaren amb optimisme.

La campanya de Nadal representa per al petit comerç el 15% de la facturació de tot l’any, un percentatge molt important que pot contribuir a millorar les xifres d’un 2013 marcat per la crisi, si es confirma el canvi de tendència.

Segons Miquel Àngel Fraile, secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya, per primer cop en anys els botiguers no es queixen d’un decreixemnt de les vendes. Alguns comerciants n’han notat fins i tot un repunt del 2, el 3 i, en alguns casos, del 4%. L’arribada del fred ha contribuït a les vendes de moda i també s’han consumit productes relacionats amb les noves tecnologies i la telefonia, tot i que el producte estrella durant aquestes dates continuen sent les joguines.

Els números de la primera fase d’aquesta campanya fan que els comerciants siguin optimistes pel que fa a les vendes que es puguin fer fins a Reis. De fet, la primera setmana de gener és la més comercial de l’any, i molt especialment els dies 2, 3, 4 i 5.