L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (Aemps) ha demanat a les empreses Isdin i Babaria que retirin del mercat de forma voluntària dos dels seus productes solars infantils, perquè el factor de protecció que anuncien en l’etiquetatge no correspon amb la realitat i és molt menor. El comunicat de l’Aemps afirma que els “anàlisis han assenyalat uns valors de FPS inferiors als que diu l’etiqueta dels productes referenciats i diferents als resultats previs constatant la variabilitat observada”.

Els productes són Isdin Fotoprotector Pediatrics Transparent Spray SPF 50+ i Babaria Infantil Spray Protector SPF 50+. L’OCU ha anunciat la retirada dels productes en el compte de Twitter. De fet, l’organització de consumidors va denunciar fa tres mesos que les dues empreses no etiquetaven bé dos productes referents en el mercat. Llavors, des d’Isdin van contradir l’OCU i va assegurar que la companyia tenia estudis independents que acreditaven que la crema tenia el factor 50, tal com indicava el producte.

Des de l’Aemps informen que s’han fet estudis per comprovar el factor de protecció que anuncien les dues cremes i han decidit: “Com a mesura de precaució, hem acordat amb les empreses responsables la retirada del mercat de forma voluntària d’aquests productes”, ha informat l’organització a través d’un comunicat.

Isdin ha assegurat que elimina de forma voluntària del mercat la crema assenyalada i afirma que s’està treballant en un nou producte que aviat sortirà al mercat. Diu la companyia a través d’un comunicat que la crema “és completament segura per a la salut i el valor de protecció que té queda avalat pels diferents estudis independents”. Consulteu el comunicat aquí.

Babaria ha anunciat que començarà a retirar del mercat el seu producte de forma “voluntària”, perquè vol prioritzar “el compromís amb el consumidor” i “evitar la incertesa i la confusió”. Tot i això, diu que l’anàlisi de la crema avala el factor de protecció que marca l’etiqueta.