MIQUEL ÀNGEL FRAILE, secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya "L'única cosa que demano al sector hoteler es que estigui tranquil. Que tampoc no hi hagi frivolitat en el sentit de no saber que dir a un turista quan estàs a la recepció d'un hotel un diumenge. Barcelona és rica en cultura, en oci, podem fer moltes coses i no tot és comprar. Dilluns o dissabte també es pot anar a comprar. Els clients turistes en la immensa majoria ho aprecien i no se senten rebutjats. Per no poder comprar un diumenge tampoc no hi ha hagut una situació de drama i el turista no diu que no tornarà. Delimitar una zona turística que segurament seria beneficia per als d'una zona difícil... Com podem dir nosaltres als comerciants de Gràcia, Horta o les Corts que ell no pot obrir? El model se'ns trenca i hauríem de donar obertura a tothom. Juliol i agost són els mesos que es pot fer la prova d'obrir. Segurament no és el que més interessa a la zona 'prime' de Barcelona, que volen [fer-ho] tot l'any però és qüestió d'anar veient."

Miquel Àngel Fraile s’ha dirigit al representant dels hotelers, Jordi Clos, durant una entrevista a ‘BTV notícies matí’ d’aquest dijous. Fraile ha dit que els hotelers poden recomanar als turistes activitats de cultura i oci quan un visitant arriba a la ciutat en diumenge o en festiu, perquè no tot es redueix a anar de compres. Amb aquestes paraules ha contestat a Clos, qui dimecres va expressar el rebuig a la nova llei d’horaris comercials, que no permet la liberalització d’horaris, com ho fa la llei espanyola, en el cas dels comerços situats a la zones turístiques. Fraile s’ha refermat en aquesta idea de no fer concessions a uns comerciants en detriment d’uns altres. El representant dels botiguers a Catalunya ha afirmat que amb la nova llei comercial catalana, aprovada aquest dimecres, les botigues podran obrir fins a 10 festius l’any, dos més que fins ara. La seva proposta ha estat que l’Ajuntament estudiï incorporar en el calendari de la ciutat aquests dos nous festius durant el juliol i l’agost, mesos en què es concentren més turistes a Barcelona.