El Mercat de Sant Antoni reobrirà al maig amb una oferta de 50 parades de producte fresc, cinc de les quals tindran un apartat per a la degustació del seu propi producte. Això no ha agradat a Fem Sant Antoni, que té por que aquesta oferta acabi atraient cada vegada més turistes. L’entitat denuncia que se’ls va amagar informació en el procés participatiu del nou mercat i que, des de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona, se’ls va amagar informació. L’Ajuntament recorda que aquestes cinc parades només podran destinar el 25 % de la seva superfície a oferir degustació.

El més de maig d’enguany és la data fixada per la reobertura del Mercat de Sant Antoni. El nou equipament tindrà el producte fresc com un dels seus atractius amb una cinquantena de parades. Cinc d’aquestes podran oferir, en un 25 % de la seva superfície total, una degustació de productes que tinguin a la pròpia parada. Això no ha agradat a l’entitat Fem Sant Antoni, que ja ha mostrat el seu malestar perquè consideren que la degustació pot cridar l’atenció encara més als turistes i acabi convertint el nou Mercat de Sant Antoni en una atracció gastronòmica. Des de Fem Sant Antoni, consideren que el mercat ha de ser de barri .

Des de l’entitat expliquen que van formar part d’un procés participatiu en què es tractaven qüestions que afectaven els entorns del mercat, però que ja van posar el tema dels espais de degustació sobre la taula i que, fins i tot, van transmetre la seva por a l’Institut Municipal de Mercats. Consideren que se’ls ha amagat informació.

Pel que fa a les empreses destinades a la restauració, hi haurà tres bars que ja tenien concessió d’aquesta activitat a l’antic mercat.  Suposaran el 6,06 % de la superfície interior total. Segons l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona, no està prevista la incorporació de cap restaurant.