Comença el compte enrere. La Laura té cinc minuts per explicar el seu projecte a aquest inversor. Necessita finançament per fer créixer la seva empresa: una plataforma que enllaça arquitectes, interioristes i aparelladors amb els clients. LAURA NÚÑEZ, fundadora de Planreforma.com "Amb aquest inversor en particular no hem tingut massa sort perquè busquen empreses que estiguin ja facturant un nivell més important, i nosaltres, de moment, no seria el cas." DANIEL MARTÍ, inversor privat "Però la veritat és que les idees que ens estan presentant estan molt bé, que sí que tenen futur, però no n'he trobat cap que s'encaixi perfectament amb nosaltres." Amb encara més agilitat, aquest grup d'emprenedors té només un minut per buscar col·laboradors. És el que es coneix com a Speed Dating, cites ràpides per vendre una idea com a del Jaume. JAUME COLL, inventor "He patentat un invent que és un suportamotxilles. Deriva el pes de la motxilla al terra a través de dos bastons que van units a una plataforma sobre la que descansa el pes de la motxilla. Estic entusiasmat perquè crec que té mercat." Per als més tímids, en canvi, una altra opció pot ser aquest mur. Aquí s'hi pengen tota mena d'ofertes i propostes per captar l'interès de clients o inversors. AMADEU DEU, fundador de SphericalCow "La veritat és que els 'feelings' són bons, estem tenint respostes interessants. El que passa és que notem que hi ha bona voluntat però pocs diners." Com que el futur exigeix també sortir al món, el saló ha unit en un mateix espai emprenedors de San Francisco i també de Barcelona afincats a Califòrnia. Amb diverses ponències han motivat els que ara comencen a internacionalitzar-se. RICARD GARRIGA, fundador de Younoodle "El que estem intentant fer és combinar les dues ciutats per agafar talent de Barcelona per emprendre a Silicon Valley." Més enllà de trobar vies per tirar endavant un negoci, el saló també ofereix la possibilitat d'aprendre dels errors. Precisament, demà un grup d'empresaris consolidats explicaran a joves emprenedors que, per arribar a l'èxit, el camí no sempre és fàcil. Us ho ha explicat des de la Fira de Barcelona, Marc Garcia.

Centenars d’empreses i emprenedors podran conèixer entre aquest dimecres i dijous diverses propostes per créixer, innovar, internacionalitzar-se i trobar finançament. Precisament aquest darrer punt és el més problemàtic per a moltes persones que intenten tirar endavant el seu negoci, ja que l’accés al crèdit és força complicat i la majoria d’entitats bancàries no concedeixen préstecs ni hipoteques.

Igual que en l’edició de l’any passat, el saló BizBarcelona repeteix com a plat fort el Mercat del Finançament. En aquest espai, els emprenedors i empreses que ho hagin sol·licitat prèviament i hagin pagat una entrada de preu superior, podran presentar-hi els seus projectes a 32 entitats amb un potencial d’inversió conjunta aproximat de 100 milions d’euros (tot i que no necessàriament s’invertirà aquesta quantitat de diners). L’accés al crèdit, doncs, no és universal, però els participants seleccionats podran tenir “cites ràpides” amb representants de xarxes d’inversors privats i fons de capital risc, com EBAN, Keiretsu, The Crowd Ángel, BCN BA, Red Antai, Nauta Capital o Fundació José Manuel Entrecanales. Si el projecte presentat resulta interessant per a l’inversor, llavors se celebrarà una segona ronda de contacte per estudiar la viabilitat del finançament amb més detall.

Una altra de les novetats d’aquesta edició serà la jornada San Francisco-Barcelona, en la qual emprenedors establerts a Califòrnia explicaran com estan desenvolupant les seves empreses per liderar el mercat global. I perquè els emprenedors i empresaris perdin la por al fracàs, Barcelona acollirà també, per primera vegada a Espanya, un esdeveniment, batejat com a Failcon, en el qual directius d’èxit explicaran les dificultats que han tingut abans de triomfar en els seus negocis.

Al BizBarcelona hi haurà 160 conferències i tallers, una zona d’exposició comercial i diversos espais d’assessorament empresarial que atendran les peticions de les pimes i autònoms de forma personalitzada, això sí, amb un límit de 20 minuts. L’objectiu del saló és contribuir al creixement empresarial i la creació de nous negocis en un entorn econòmic marcat per la crisi, la destrucció d’ocupació i el tancament d’empreses.