Si algú no ha arribat a temps o no n’ha tingut prou amb els descomptes que s’han ofert amb motiu del Black Friday, ara en té una segona oportunitat amb l’edició d’hivern de l’eDay, que fa només uns anys que s’ha instaurat aquí en el calendari comercial i que de mica en mica es va consolidant, amb cada cop més empreses que hi participen. L’única condició del Cyber Monday és que els usuaris només es poden beneficiar de les ofertes si fan les compres a través de la xarxa. Aquest concepte va ser inventat el 2005 per Shop.org amb l’objectiu que la gent s’animés a realitzar compres en línia en lloc de caure en l’ensopiment després del Black Friday. Les tendes virtuals se sumen també així a la festa, amb nombroses promocions al web o amb vals de descompte.

El comerç electrònic a l’estat va arribar el 2013 als 14.600 milions d’euros, un 18% més que durant el 2012, segons dades d’un informa del Ministeri d’Indústria i l’Associació Espanyola de l’Economia Digital. La previsió és que durant el 2014 les compres a Internet puguin arribar als 17.000 milions.