Era només qüestió de temps que el comerç d'aquí decidís importar la tradició nord-americana del Black Friday. Veient el nombre d'establiments que avui s'hi han sumat no hi ha dubte que per a les grans superfícies i cadenes, la jornada dels descomptes no té secrets. "Ho vaig veure per Internet que era avui l'any passat ja vaig venir i vaig notar diferència en els descomptes que hi havia i he vingut a veure si trobava alguna cosa." "Tampoco hay mucha diferencia en lo que he visto yo." CARMEN CORTÉS "A la planta d'electrònica d'El Corte Inglés avui hi havia molt més moviment de gent que un dia habitual. Aquí el Black Friday va començar ahir i s'allargarà durant tot el cap de setmana." Més tímida és la relació del petit comerç amb aquest divendres de descomptes. Al Born molts establiments asseguren que han descobert tard l'oportunitat d'aplicar avui aquestes rebaixes. ÁNGELA ESCOBAR, Santa Casilda "Nos llegó ayer y no nos dió tiempo de mirarlo. Vale la pena hacerlo antes para promocionarlo y que tenga algún impacto porque la gente no se entera y tampoco va a venir así lo hagas." D'altres ho han preparat a corre-cuita però no han tingut temps d'avisar els clients. ALICIA BORGES, Menchen Tomas "Hay quien vino ayer o antes de ayer y han comprado o reservado y no les has dicho nada y ven descuentos del 30% y se enfada un poco, creen que es una cosa interna de la tienda." El comerç ho veu com una oportunitat de vendre en temps de crisi. LUCA, La Comercial "La venta necesita un empujón. Nos acercamos a la navidad, la gente espera, y este tipo de promociones nos favorecen a todos." VICTOR LÓPEZ, American Retro Design "Jo aquest any no ho faig però l'any que ve ho faré. De tota manera jo ja faig descomptes tot l'any. No faig 'black friday', faig 'black year'." El relleu a les promocions el prendrà dilluns el Ciber dilluns amb descomptes a través d'Internet.

El tradicional Black Friday, “divendres negre”, dels Estats Units cada vegada està més arrelat a Barcelona. L’endemà del Dia d’Acció de Gràcies es fa un divendres de descomptes que dóna inici a la campanya de Nadal. L’edició d’enguany ha estat la que més comerços ha aplegat a la ciutat, tant grans superfícies com petits botiguers.

Ja fa uns anys que alguns comerços van començar a importar cap aquí aquesta tradició provinent dels Estats Units, però l’edició d’aquest any sembla que ha irromput amb més força. Les grans superfícies s’hi han sumat sens dubte, però també els petits comerciants. Més de 400 establiments de la ciutat s’han adherit a la iniciativa ‘Black Friday Barcelona’, que compta amb el suport de la patronal PIMEC. A través d’Internet, els botiguers ofereixen cupons de descomptes d’entre el 10 i el 50 per cent. Entre els comerços hi ha farmàcies, autoescoles o òptiques, a més de botigues de moda o de mobles, i fins i tot s’hi han adherit negocis de tot un eix comercial, el de Nou Barris. Aquest any es tracta d’una prova pilot i si funciona es podria repetir.

Encara que la tradició marca un divendres de descomptes, moltes botigues de Barcelona van inaugurar l’edició aquest dijous i l’allargaran fins al proper diumenge. Sobretot les grans superfícies, han tingut una jornada de divendres amb més moviment de l’habitual.