El Black Friday és tota una tradició que es va establir fa dècades als Estats Units i al Canadà, l’endemà del Dia d’Acció de Gràcies, i s’ha anat estenent i ha arrelat ara a l’altra banda de l’Atlàntic. Neix per incentivar el consum unes setmanes abans del Nadal i els ciutadans poden adquirir diversos productes amb grans descomptes durant tot un dia, a pesar que aquest any les ofertes s’allargaran en alguns casos fins a 72 hores.
La campanya del Black Friday és aquest 2014 més visible que mai, amb anuncis als mitjans de comunicació, perfils de Facebook, aplicacions per a mòbil i pàgines web creades per a l’ocasió i amb negocis de proximitat adherits. Hi ha grans magatzems que darrerament s’hi han apuntat, com El Corte Inglés, que oferirà des del 27 fins al 30 de novembre diversos descomptes i enviaments gratuïts per a les compres superiors als 50 euros. Amazon, el gegant del comerç electrònic, oferirà a partir de les 0 h de divendres, 28 de novembre, 600 productes en oferta. Cada hora el portal anunciarà 25 ofertes en videojocs, electrònica, material esportiu i articles de la llar i cadascuna de les promocions estaran disponibles durant quatre hores amb un nombre limitat de productes amb descompte.
Altres botigues, com l’empresa d’electrònica Media Markt, Apple, H&M, Mango, Zara, Sony, Carrefour o Vodafone, ja anuncien les seves ofertes del Black Friday als respectius portals.