comerç de la Marina de Port

Un web i una aplicació mòbil amb dades obertes pretén ajudar els comerciants a superar els problemes generats i agreujats per la crisi de la covid-19. “Dades x comerç” és una prova pilot que ha impulsat l’Ajuntament de Barcelona per facilitar informació que ajudi els botiguers de barri a prendre decisions. De moment, el projecte s’ha provat amb els comerciants de l’Eix Sant Andreu, l’Associació de Comerciants el Mirall de Pedralbes i l’Associació de Comerciants la Marina.

Representants de les tres associacions comercials han aplaudit la iniciativa i han destacat la importància de tenir dades a l’abast a l’hora de prendre decisions sobre el negoci. Marien Marín, de l’Associació de Comerciants el Mirall de Pedralbes, ha reconegut que “un comerç sol no sap per on començar per obtenir dades”.

“La pandèmia ens ha tret de la zona de comfort i hem d’utilitzar noves eines per al comerç
Marien Marín, Associació de Comerciants el Mirall de Pedralbes

Dades de consum al servei dels botiguers

Amb aquestes eines digitals, per exemple, cada comerç podrà fer un seguiment de la seva facturació i comparar-la amb la resta de botigues del barri. El web també conté gràfics sobre l’economia de la zona, com la densitat comercial (nombre de comerços per cada 1.000 habitants) o els hàbits de consum dels veïns. També hi ha una secció sobre les associacions relacionades amb el comerç i estudis sobre la població, com l’edat majoritària al barri i les característiques de les famílies.

La versió de les eines digitals estarà en proves fins al juliol. Durant aquest període, el consistori oferirà els serveis a tres eixos comercials més. D’aquesta manera, a l’estiu es podran comparar els resultats recollits amb l’experiència que ja han viscut els botigues de l’Eix Sant Andreu, el Mirall de Pedralbes i l’Associació de Comerciants La Marina.