(ACN) El comerç de Barcelona espera tancar l’estiu amb unes dades de creixement de les vendes de fins al 10 %, uns resultats impulsats per dos elements: la fortalesa del dòlar envers l’euro i la tornada del turisme internacional, principalment nord-americà. Segons el sector, la capital s’ha posicionat com un destí de compres en l’àmbit internacional a l’altura de ciutats com Milà, Londres o París. Entre els motius d’aquest hi ha està l’aposta de marques com Chanel o Louis Vuitton al passeig de Gràcia.

Precisament, a la principal artèria comercial del luxe barceloní s’hi veuen des de fa setmanes cues de compradors que esperen pacientment a les portes dels establiments per poder entrar-hi i gastar-se sumes que poden arribar a milers d’euros.

Increment del 10 % de les vendes respecte a l’any anterior

“L’estiu passat ja va ser un molt bon estiu en vendes, però creiem que aquest hi haurà una millora del voltant del 10% a les zones turístiques. Tenint en compte que l’estiu anterior ja va ser bo, si es compleix estaria molt bé”, destaca Joaquim de Toca, secretari de l’agrupació d’eixos comercials Barcelona Oberta.

Entre els motius d’aquest increment, el comerciant ressalta l’efecte del turisme nord-americà, molt aficionat a comprar durant les vacances. També destaca la paritat entre l’euro i el dòlar, que malgrat depreciar-se fa poc continua “molt fort”. “Compensen la baixada, que encara es manté, del turisme asiàtic“, reconeix De Toca.

Foto: Miquel Vera

Compres més enllà de Londres o París

“Els nord-americans estan viatjant molt a Europa i molts ja coneixien Londres o París i estan buscant noves coses que no han vist, i Barcelona s’ha posicionat molt bé i té un gran atractiu per a ells”, reconeix Joaquim de Toca. Pel que fa a les cues a les botigues de luxe, detalla que és un fenomen que va estendre’s durant la pandèmia, quan es va reduir els aforaments del comerç. Des d’aleshores, algunes marques han vist com aquestes cues no només els permeten dosificar el nombre de compradors que atenen a la vegada, sinó que es converteixen també en un cert reclam per a la gent que passeja i sent curiositat per l’acumulació de clients davant els aparadors.

Lluís Sans, propietari de la històrica “boutique” Santa Eulàlia i president de l’associació Amics del passeig de Gràcia, també es mostra optimista de cara a la campanya turística. “Aquest estiu les vendes s’han recuperat força. Està venint molta gent de tot Catalunya, Espanya i el món. A més, s’ha recuperat molt el turisme nord-americà i europeu”, confirma l’empresari. Segons Sans, les vendes ja superen les d’abans de la crisi sanitària tot i que encara esperen l’efecte dels asiàtics, els més compradors.

cues botigues luxe passeig gracia
Foto: Miquel Vera