Foto: Norma Vidal (ACN)

(ACN) El lloguer de locals dels carrers principals de Barcelona ha experimentat una caiguda del 9,9 % respecte al mateix període del 2022, però s’ha situat un 22,3 % per damunt de la mitjana dels últims quatre anys, segons dades de la companyia de serveis immobiliaris CBRE. A més a més, la dada supera en un 48 % els registres de botigues llogades previs a la pandèmia.

Les marques internacionals han suposat un 58 % de les noves obertures a les principals avingudes comercials durant el primer semestre, entre les quals destaca l’obertura de la botiga de 2.500 metres quadrats d’Ikea a l’avinguda Diagonal.

Igualment, la moda també ha anat guanyant pes als principals eixos comercials en els últims anys, amb un 50 % respecte al 26,1% del 2019. Els segueixen el sector dels accessoris, amb una quota del 16,7 %, i el de venda al detall especialitzada i mobiliari de la llar, tots dos amb un pes de l’11,1 %. En concret, l’activitat transaccional ha aconseguit 10.294 metres quadrats de la capital catalana fins al juny, per sobre dels 6.958 registrats durant el primer semestre del 2019.  

“La gran arribada de turistes, tant nacionals com internacionals, juntament amb el notable augment de la despesa mitjana per visitant, han promogut les dades favorables tant de vendes com d’afluències en els primers sis mesos de l’any”, ha dit la directora de Retail High Street de CBRE, Susana Elhombre.

Baixa la disponibilitat de locals, especialment al centre de la ciutat

Paral·lelament, la taxa de disponibilitat ha continuat baixant durant el primer semestre de l’any fins a un 5,5 %, una baixada lleugerament superior als nivells previs a la pandèmia (5,1 %). Desglossat per carrers, aquest indicador és relativament baix a la rambla de Catalunya (3,4 %), l’avinguda Diagonal (4,8 %), el carrer de la Portaferrissa (5,6 %) i el passeig de Gràcia (7,1 %), les vies amb més concentració de demanda. 

Així, les rendes han pujat lleugerament als carrers amb menys oferta. L’increment més gran s’ha registrat a l’avinguda Diagonal, amb un 7,7 % respecte a l’últim trimestre del 2022, i a la rambla de Catalunya, amb un augment del 7 %.