El fenomen ‘Joc de trons’ ha desbordat l’Oficina de Turisme de Croàcia amb correus dels fans i turistes que volen trepitjar els escenaris on transcorre la sèrie. Tant la segona com la tercera temporada s’han rodat a la ciutat emmurallada de Dubrovnik, i també a Split. Sania Jelic, directora de l’Oficina Nacional de Turisme de Croàcia, ha explicat a BTV Notícies que, per contentar els fans que els visiten, s’ha editat un mapa de la ciutat de Dubrovnik en què es poden veure els escenaris principals de Dsembarcament del Rei. Fins i tot s’han muntat visites guiades a les localitzacions més importants de la sèrie. De fet, Croàcia es presenta al públic de la fira com un plató cinematogràfic que ha acollit en els darrers anys diversos projectes com, per exemple, la pel·lícula ‘Diana’.

El Japó, destinació estrella

És la primera vegada que el Japó participa en el Saló del Turisme i això ha generat molta expectativa. Al mateix estand es poden trobar l’oficina de turisme del país, agències que et planifiquen el viatge, aerolínies japoneses i companyies ferroviàries que ofereixen rutes pel país. El Japó està de moda i així ho indiquen les xifres: en l’última dècada, l’arribada de turistes espanyols s’ha triplicat fins a arribar als 44.000 viatgers el 2013. Ikuko Nagao, de l’Organització Nacional de Turisme del Japó, diu que hi ha una imatge falsa sobre el Japó, que es percep com una destinació llunyana i molt cara. “Pots viatjar al Japó durant una setmana o 10 dies per 1.500-2.000 €”, diu. A banda de la Golden Route, la ruta més popular per les principals ciutats japoneses, hi ha més alternatives: el país proposa la ruta dels 88 temples a l’illa de Shikoku, coneguda amb el sobrenom de Camí de Sant Jaume japonès.

Anar de càmping està de moda

L’àrea de la fira dedicada als càmpings s’ha fet més gran aquest any. El contacte amb la natura i l’estada a l’aire lliure són la principal atracció dels campistes. Segons Ferran Sellabona, gerent de l’Associació de Càmpings de Girona, amb els anys les instal·lacions s’han modernitzat i la qualitat dels serveis dels càmpings fins i tot supera la dels hotels. “Ara oferim pensió completa als usuaris i fins i tot servei de bugaderia”, afirma Sellabona. Tot i l’interès que desperten aquestes vacances, els campistes encara són pocs al nostre país i representen el 2,5% del total de turistes que ens visiten, mentre que a països com els Països Baixos, amb molta tradició, representen el 40%.