Passejar pel zoco de Marràqueix, o fins i tot, volar en globus per la sabana africana. Són algunes de les propostes dels expositors per promocionar el turisme als seus països i obrir vies també amb Barcelona, una destinació que no passa de moda. L'any passat 200.000 israelians van visitar Espanya. El 70% va venir a Barcelona. DOLORES PÉREZ, Oficina de Turisme d'Israel "Hay similitud entre Barcelona y Tel Aviv, por la diversidad, modernidad, está al otro lado del Mediterráneo, está cerca... y el Barça." MOHAMED M. ISMAEL, ambaixada d'Egipte "Hay mucha gente que viene cada vez más a Barcelona para ver el Barça y disfrutar del mar. Son pueblos comunes". "Los japoneses tienen interés por Gaudí i Barcelona porque es cocina, arquitectura y arte..." El consistori vol ara que tots aquests visitants descobreixin un nou mapa turístic de Barcelona. En aquest espai, l'Ajuntament promou la desconcentració del turisme del centre de la ciutat i aposta per distribuir els visitants per tots els districtes. JOAN TORRELLA, director de Promoció Territorial i Turisme "S'està posant en marxa ara una ruta per la plaça de Catalunya, el recinte de Sant Pau, el Parc del Laberint i la plaça d'Eivissa. Això està transportant turistes a un lloc, comerç i restaurants que no haurien arribat allà." Aquí s'ha presentat aquesta oficina de turisme virtual d'Horta. XAVIER SUÑOL, responsable de projectes estratègics a la Direcció de Turisme "Tenim grans tresors desconeguts. Aquestes pantalles ens permeten situar en el mapa diversos punts de la ciutat." És una prova pilot que al maig s'estendrà a tots els districtes.

Barcelona és una destinació turística de primer ordre. Així ho reconeixen els representants de totes les oficines de turisme d’altres ciutats i països que aquests dies són presents al SITC.

Per exemple, a l’Oficina de Turisme d’Israel expliquen que els israelians de Tel-Aviv la veuen com una ciutat molt interessant i propera, per la diversitat i modernitat i perquè es troba just a l’altre extrem de la Mediterrània. L’any passat, 200.000 israelians van visitar Espanya i el 70% va venir a Barcelona.

El Barça és una atracció turística tant per a israelians com per a egipcis, que també travessen la Mediterrània per venir a la nostra ciutat de visita i gaudir alhora de les platges i de les estrelles del club que segueixen.

Els japonesos resumeixen el seu interès per Barcelona en l’arquitectura de Gaudí, l’art i la cuina. Però també n’hi ha que vénen atrets pel futbol.

Turistes cap a Horta i tota la ciutat

Els responsables de Turisme de Barcelona són molt conscients dels arguments amb què millor competeix la ciutat en el mercat turístic global. Però, a més de potenciar-los i donar-los a conèixer, en organitzar la presència de Barcelona en aquest SITC s’han plantejat un altre repte: fer arribar els turistes a racons de la ciutat als quals no haguessin arribat mai sols. Per això, hi estan presentant el nou mapa turístic, fruit del pla estratègic presentat per l’Ajuntament a finals de l’any passat, que permetrà als visitants conèixer diferents carrers, places i parcs, a més dels restaurants i els comerços dels barris.

Segons Joan Torrella, director de Turisme de l’Ajuntament, s’està treballant en una nova ruta que es presenta ja en el marc del saló. Es tracta d’un recorregut que comença a la plaça de Catalunya, passa pel Recinte Modernista de Sant Pau, fa parada al Parc del Labertint d’Horta i acaba a la plaça d’Eivissa. A partir de Setmana Santa, un minibús farà aquesta ruta tres cops per setmana en unes tres hores a un preu de menys de 30 euros, incloent-hi un aperitiu. Es tracta d’una prova pilot que, a partir del maig, s’anirà estenent a tots els districtes de la ciutat.

Però aquesta no és l’única ruta nova. Per exemple, el districte de Sarrià – Sant Gervasi també és present al Saló del Turisme per promocionar els seus barris, espais i monuments, amb parades a la torre de Bellesguard, el pantà de Vallvidrera i el Centre Cívic Sarrià, entre d’altres. Tots aquests punts d’interès es poden veure en el vídeo següent.