Després de fer 3.500 entrevistes a consumidors de set països, l'estudi dibuixa un mapa amb tres mons diferents. El món groc, és el dels països emergents, com el Brasil o la Xina, on l'explosió del consum és la base del creixement. El món vermell, dels països en crisi, com Espanya o França, on els ciutadans han perdut la confiança i consumeixen molt menys. El darrer model és el món blau, d'Alemanya o Suècia, països que ja han sortit de la crisi i on la responsabilitat social s'ha imposat entre els ciutadans a l'hora de comprar. Per això les empreses compaginen el creixement amb la sosteniblitat del sistema. Aquest és, segons l'estudi, el model de futur. JOSEP M. GALÍ, professor d'ESADE i autor de l'estudi "Sostenibilitat vol dir fer les coses ben fetes i que durin i que no facin mal a ningú, ni ara ni en el futur. En aquests països això ho tenen integrat com una manera de viure, i no només ho tenen integrat com una manera de viure, sinó que en aquests països les empreses han liderat aquest canvi." El treball dibuixa un consumidor més exigent, amb menys diners i molt ben informat gràcies a les noves tecnologies. Per això l'oportunitat de negoci per a les empreses és oferir productes i serveis més sostenibles i saludables. GUILLEM RICARTE, director general de Creafutur i autor de l'estudi "La sostenibilitat en energia és apagar el llum, tenir llums de menys consum, estalviar aigua... és estalvi, és un benefici tangible." En aquest nou escenari els sectors amb més futur són els de l'alimentació i la salut, els transports, la tecnologia i la llar.