La Bullipèdia és una iniciativa adreçada principalment als professionals del sector gastronòmic que permetrà comprendre el producte alimentari en la restauració i que constarà de quatre volums dedicats als productes no elaborats. L’objectiu d’El Bulli Foundation és que aquests volums nous de l’enciclopèdia gastronòmica es puguin publicar a finals d’aquest mateix any.

Mercabarna hi col·labora tant amb els seus productes com aportant-hi els seus professionals i experts, que han d’ajudar a comprendre millor les especificitats dels diversos productes frescos. La iniciativa és pionera perquè no existeix un arxiu fotogràfic d’aquestes característiques en què els protagonistes són els productes no elaborats i les seves parts morfològiques. L’objectiu és que l’accés a aquest arxiu digital sigui obert i es converteixi en una eina per a la comprensió, la creació i la innovació dels diferents àmbits de la gastronomia.

El xef Ferran Adrià ha avançat aquest projecte en la sessió inaugural del Congrés Internacional de Mercats Majoristes, que se celebra amb Barcelona com a capital i ciutat amfitriona. Uns 300 congressistes d’una trentena de països debatran els reptes que afronten els majoristes amb el títol “Els mercats del futur: socialment responsables i eficients”. La millora de l’eficiència, la innovació, el paper dels mercats com a generadors d’ocupació i la lluita contra el malbaratament alimentari seran alguns dels temes que s’abordaran durant la cita.En la inauguració el president de Mercats de Barcelona, Agustí Colom, ha reivindicat el paper dels mercats per ajudar els consumidors a establir una bona relació entre alimentació i salut.

Comparteix a: