La confrontació entre representants del comerç sobre l’èxit o no del nou calendari de botigues obertes en diumenge ha viscut aquest dilluns un nou capítol, aquest cop al ‘BTV +’. Mentre les botigues més cèntriques, representades per Barcelona Oberta, celebren l’afluència de compradors, sobretot turistes, les associacions que integren la Fundació Barcelona Comerç han reiterat que l’experiència els fa tenir pèrdues i la consideren “desastrosa”.

En declaracions al programa ‘BTV +’, el vicepresident de la Fundació Barcelona Comerç, Pròsper Puig, ha insistit que “cal definir d’una vegada per totes el model de ciutat” i limitar els dies de portes obertes a aquelles dates en què se sap que hi haurà més demanda, com és l’època nadalenca, ja que aquells dies “sí que hi ha negoci”. Considera que hi ha hagut poca venda aquests diumenges i ha titllat de “desastrós” el balanç a llocs com la Sagrada Família i Creu Coberta.

Una visió no compartida per Gabriel Jené, de Barcelona Oberta, que ha dit en el mateix programa que no entén per què una zona molt turística com la de la Sagrada Família va plantejar-se no obrir assegurant que no els sortia a compte. Jené considera que no cal parlar sobre el model de ciutat i ha dit que la possibilitat d’obrir només cinc diumenges a l’any és “ridícul” per consolidar el model de Barcelona com a capital de compres. Ha assegurat que, malgrat això, aquests diumenges de comerços oberts han estat un “èxit” ja que s’ha aconseguir captar la demanda turística. Ha afegit que van acceptar aquest acord d’horaris per “aconseguir una pacificació del sector i s’està aconseguint l’efecte contrari”.

Aquest diumenge va ser el tercer en què es va permetre als comerços obrir les portes. El calendari comercial que el govern municipal va acordar amb el sector va determinar que els comerciants podien obrir els dies 8, 15 i 22 de maig, i el 2 i 9 d’octubre, de 12 a 20 h. Per tant, els diumenges de botigues obertes no tornaran fins a l’octubre.