L’Ajuntament de Barcelona ha incrementat i reforçat els serveis d’assessorament laboral per fer front a la crisi del coronavirus. Una de les novetats és la creació d’un servei web d’informació a través de Barcelona Activa que recull tots els recursos econòmics i de suport adreçat a microempreses, pimes, autònoms i treballadors. Asseguren que, a través d’aquest portal”, també donen servei a “qualsevol empresa, cooperativa, entitat o associació que ho sol·liciti”.
Una altra novetat és que els Punts de Defensa dels Drets Laborals que s’oferien presencialment a Ciutat Vella, Sant Martí i Sants-Montjuïc es fan ara telefònicament al 93 234 6121/22 i a través del correu electrònic dretslaboralscv@barcelonactiva.cat. Des del consistori afirmen que “des de l’inici de l’estat d’alarma s’han atès 115 peticions, cinc vegades més que una setmana ordinària en els tres districtes”.
Barcelona Activa també ha decidit que totes les empreses allotjades als seus vivers i incubadores deixin de fer el pagament dels seus lloguers mentre duri l’estat d’alarma.
Nou servei telefònic gratuït
A més del nou portal d’informació, Barcelona Activa ha creat una atenció telefònica personalitzada a tota la ciutadania per derivar des d’un sol punt cap als serveis i recursos especialitzats que millor s’adaptin a cada consulta.
El telèfon gratuït és el 900 533 175, i funciona de dilluns a divendres de 9 a 18 h.