El director d’Airbnb d’Espanya, Arnaldo Muñoz,  ha explicat que la iniciativa de limitar a un únic habitatge per amfitrió a Ciutat Vella els ha permès eliminar 1.300 anuncis d’aquest districte, el més saturat turísticament, que ha passat de representar el 20 % dels anuncis de tot Barcelona al 16 %. A banda dels mecanismes d’autoregulació, la plataforma també va eliminar el mes de juny 200 anuncis més del que anomena mals actors, i a l’agost en va retirar un miler més en compliment de la llista de pisos il·legals que l’Ajuntaments els havia fet arribar. Tot plegat, 2.500 anuncis menys en el conjunt de Barcelona que, segons Muñoz, han marcat “un punt d’inflexió” en les relacions amb el consistori.

La plataforma, però, insisteix a reclamar un nou reglament de “home-sharing” que ha d’elaborar la Generalitat i que, amb la situació política actual, està paralitzat. Els responsables d’Airbnb asseguren que no tenen dades sobre l’impacte que hagi pogut tenir l’actual context polític en el seu negoci. Únicament reconeixen que les mesures que s’han pres aquest 2017 han ajudat a redistribuir millor els turistes pels diferents barris de la ciutat.

L’Ajuntament insisteix en anuncis legals

La tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, ha reclamat a Airbnb “passar dels gestos a les accions concretes”. Sanz ha recordat a la plataforma que la resta de pàgines web del sector publiquen només anuncis amb llicència, i els ha animat a fer el mateix. La responsable d’Urbanisme ha assegurat que l’Ajuntament no multa el lloguer d’habitacions i ha explicat que el decret de la Generalitat que ho ha de regular està en suspens.