Entrem al "backstage" del 080, la part oculta de les desfilades, on hi ha menys glamur i on els dissenyadors han de treballar a corre-cuita i vigilar que no se'ls escapi cap detall. Aquests professionals del tèxtil d'Igualada, Aldomartins, ja fa cinc edicions que estan presents al 080 Barcelona Fashion. NÚRIA BISBAL, dissenyadora Aldomartins: "Es esgotador jo crec estar sempre actualitzat, estar sempre al dia en coses, sobretot si intentes seguir tendències, també estem una mica al marge però ho has de conèixer, encara que tu vulguis fer el teu estil propi i has de conèixer el que hi ha al mercat." Dissenyadors que marquen tendències per a gent com el Paco, estudiant de patronatge i confecció, que avui s'ha vestit per a l'ocasió. PACO GARCIA, estudiant de moda: "LLevo unas bambas rojas altas estilizan la pierna, yo soy alto y me gusta siempre estilizarme siempre, llevo una camisa negra con una pajarita roja para darle un toque de color a la cosa que la he confeccionado yo. Y bueno en la 080 hay que venir con un estilo propio, tienes que llamar la atención" ELENA SONRÍE, fotógrafa: "El disenyador es genial porqué busca desde algo super alternativo a algo muy elegante y por eso me encantó porqué creoq ue voy bien para la ocasión pero a la vez con ese toque urbano que me gusta a mi." MARC FORNÉ, Instagramer: "JO crec que el que més m'agrada és tot el que aprens a nivell món, tot el que guanyes com a experiència personal, moure't i per una altra banda és un món molt intens i pot cremar una mica." I dins de l'ambient del 080, trobem els germans Moya. Ells són "digital influencers". Ras i curt, els seus admiradors a Internet els ressegueixen les passes per saber com anar a l'última en això de la moda. Creuen que les absències tant de Mango com de Desigual no afectaran el 080 d'aquest any. CRISTIAN MOYA, moremoya.com: "Crec que és un punt a favor per a 080 perquè promou els dissenyadors emergents, no promou un disseny que està molt consolidat i per exemple Mango ara, té ara la campanya del gener i penso que no necessita més publicitat que la que ja té." Ells diuen què es porta i què no. El poder d'influència que tenen aquests nous gurus digitals de la moda fa que moltes empreses de roba els vulguin contractar per exhibir els seus models.

La cara B del 080 Barcelona Fashion ens porta al “backstage”, la cuina dels dissenyadors que ultimen aquests dies els detalls de la seva desfilada. La influència que exerceixen arriba a la resta de seguidors de la moda, estudiants, fotògrafs “freelance”, instagramers i una darrera incorporació: els “digital influencers”. Tot un univers que s’amaga sota l’ombra allargada del món de la moda.

Un dels exemples, els dissenyadors d’Aldomartins, un negoci tèxtil familiar d’Igualada que ja fa cinc edicions que visiten el 080. Són uns veterans de la moda que estan ultimant la col·lecció per a aquesta tardor-hivern 2016, titulada “Vent del nord”. El fet d’anar sempre avançats en el calendari i que el món de la moda no descansi els fa anar una mica de corcoll. Dels 200 models que tenen, aquí, al 080, només n’hi presenten una vintena.

De la seva feina de cerca contínua beuen els aficionats a la moda. Els estudiants aprofiten el 080 per fixar-se en la feina dels grans però també per deixar-se veure amb alguna combinació atrevida. Aquí es tracta de tenir estil propi i si això aconsegueix atreure l’atenció dels professionals tot plegat pot suposar obrir alguna porta per entrar al, sempre difícil, món de la moda.

També són legió els gurus d’Internet. Gent que gràcies el seu blog o, en el cas del 080, al seu Instagram, aconsegueixen atreure milers i milers de seguidors. Conscients del seu poder d’influència les marques de moda es barallen per aconseguir vestir-los, saben que gaudir del seu favor pot suposar augmentar les vendes d’uns productes que no surten especialment bé de preu.