La primera en presentar els seus dissenys a la 17a edició del 080 Barcelona Fashion ha estat la firma barcelonina CarlotaOms, guanyadora del Premi Nacional al disseny emergent de l’edició passada. Amb creacions de quilòmetre 0, produïdes i confeccionades en empreses i tallers propers a Barcelona, ha pres el relleu a Mango, que va inaugurar l’edició de 2014 i que aquest any no participa en el certamen, com Desigual. CarlotaOms ha presentat una col·lecció de roba còmoda, amb cremalleres que permeten amotllar cada peça a qui la porta.

El segon a desfilar ha estat Pau Esteve, debutant al 080 amb una col·lecció de talles úniques, que s’adapten al cos mitjançant gomes o cinturons. Després, ha estat el torn de Celia Vela, amb l’estampat de pota de gall com a principal aposta i combinant els tons verds, bordeus i negres amb incrustacions de pedreria. Miquel Suay, per la seva banda, ha presentat una col·lecció de peces còmodes, versàtils i elegants, amb dissenys avantguardistes.

El plat fort de la jornada ha estat la desfilada de TCN, que ha tancat aquest primer dia de moda al 080 Barcelona Fashion. En aquest cas, han dominat els teixits de textures càlides i suaus com la llana o el caixmir. A més, entre els dissenys, també s’hi ha vist cotilleria i llenceria. Fins divendres es podran veure també dissenys de marques com Custo Barcelona, Sita Murt o el creador de sabates d’orgien canari Manolo Blahnik.

Per primera vegada, l’activitat de la passarel·la es complementa amb el Barcelona Fashion Showroom, des d’on es busca fomentar els contactes professionals i les oportunitats de negoci. Tot plegat, ha de servir per impulsar un sector que, segons el conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, representa un 7,5 % del PIB català. En la inauguració del certamen, Baiget ha detallat a més que el sector de la moda té a Catalunya 2.800 empreses actives, en què treballen 60.000 professionals. Pel que fa al volum de facturació, l’ha xifrat en 15.000 milions d’euros.

Pels organitzadors de l’esdeveniment, un dels objectius d’aquesta dissetena edició és augmentar la seva presència internacional. D’altra banda, per tal d’obrir el certamen al públic general, un any més es pot visitar l’Open Area. Cal, però, descarregar-se una invitació des del web oficial de l’esdeveniment. Amb aquest tiquet es podrà accedir, per exemple, a espais com el 080 Fashion Market, un “village” amb diversos estands o bé exposicions.