La temporada de la Sala Beckett ha començat a caminar amb ‘Todas las flores’, escrita i dirigida per Bàrbara Mestanza, ànima de la companyia The Mamzelles. Va ser companyia resident l’any passat, però no va poder estrenar el muntatge per culpa de la pandèmia.

El muntatge formava part d’un cicle dedicat a l’assumpció de la mort que la Beckett ha decidit mantenir tot i les circumstàncies. ‘Todas las flores’ és un drama èpic fosc, que Bàrbara Mestanza descriu com un thriller feminista amb desenllaç de ciència-ficció. L’autora sent especial predilecció pels temes de gènere. “Em sembla complicat donar l’esquena a un tema com el masclisme. Contra el més evident s’hi han fet passos, però queda el micromasclisme, que és perillós perquè no és tan visible”, comenta Mestanza.

Drama èpic

El drama succeeix en un lloc i un temps indeterminats. Dues dones embarassades arriben a una mena de maternitat que acull dones que han estat víctimes d’abusos. Però el caràcter benefactor de la institució es revela progressivament incert. Mestanza ha optat per un to èpic, que beu, en la forma, dels clàssics grecs.

La companyia està formada exclusivament per actrius. Són Laia Alberch, Carla Tovias, Maria Hernández, Georgina Latre, Júlia Molins i Sandra Pujol. El muntatge roman en cartell entre el 10 de setembre i el 4 d’octubre i en totes les funcions l’aforament ha estat reduït al 50 % seguint les actuals restriccions per evitar contagis.