Una Rosa Maria Sardà envoltada de joves intèrprets fa de pont entre l'espectador i el text, a més d'encarnar l'alcavota del relat. 'El caballero de Olmedo' que ha posat en escena Lluís Pasqual es vol proper, íntim. També carregat de lirisme. Amb aquesta tonada ja s'anuncia el drama del cavaller d'Olmedo, qui gosa seduir una noia del poble veí, Medina, amb el qual la rivalitat és ferotge. El director destaca del text de Lope de Vega una crítica implícita al poder. LLUÍS PASQUAL, director escènic "Hi ha una escena on el Rei decideix, aconsellat pel fra Vicente Ferrer, dividir els seus súbdits en tres: en àrabs, jueus i cristians." LLUÍS PASQUAL, director escènic "Si el rei es permet ser racista fins a aquest punt, un noi de Medina pot matar-ne un altre d'Olmedo perquè li pren la núvia." Els aires flamencs de Pepe Motos i Antonio Sánchez són un efectiu contrapunt al text. La posada en escena accentua el joc de contrasos de la tragicomèdia: moments dramàtics donen pas a la comicitat d'escenes equívoques protagonitzades per Rosa Maria Sardà o Pol López en el paper de Tello. Tampoc no hi manquen escenes èpiques. L'aliança entre Pasqual, Sardà i les joves companyies del Lliure i del Nacional de Teatro Clásico revitalitza un clàssic de forma original. Forta ovació, anit, a l'estrena. "El muntatge arriba precedit d'una excel·lent campanya al teatre Pavón de Madrid. 3.000 persones es van quedar en llista d'espera sense poder comprar entrada per a cap funció. Us ho ha explicat Victor Giralt Jonama."