L’exdirector artístic del Teatre Apolo Ricard Reguant assegura que ha estat víctima d’un frau per part d’Ethika Global, l’empresa que gestiona aquest espai des del juliol del 2017. En una entrevista a ‘El matí de Barcelona’, Reguant ha explicat que aquest grup immobiliari li deu 200.000 euros i que també ha estafat entre 60 i 100 persones més, entre les quals hi ha l’artista Lita Claver, coneguda com La Maña, i el músic Pep Sala. En el cas de La Maña, Reguant explica que el teatre li deu els 90.000 € de la recaptació de l’espectacle que va fer per acomiadar-se dels escenaris.

El futur de l’Apolo és incert. Fa unes setmanes va acabar la temporada i no té cap espectacle en cartellera, ni tampoc en previsió. L’empresa assegura, però, que el teatre tornarà a obrir amb normalitat al setembre. Les explicacions d’Ethika Global contrasten amb les que dona l’exdirector artístic, que va ser destituït per l’empresa el desembre del 2018 després d’acusar-lo de nepotisme i de seleccionar les obres únicament per cobrar-ne els drets d’autor. Segons Reguant, aquest fons d’inversió ja tenia deutes multimilionaris quan es va fer càrrec de l’Apolo. Posa d’exemple que tres mesos després de fer-se càrrec de la gestió del teatre no tenien diners “ni per comprar els micròfons” dels espectacles.

Reguant nega un fracàs de taquilla

Un dels motius que Ethika Global va esgrimir per acomiadar Reguant és que els espectacles que havia programat havien estat un fracàs tant de crítica com de taquilla. L’exdirector artístic, però, ho nega. Assegura que entre el setembre del 2017 i el febrer del 2018 el teatre va facturar 1.300.000 €, és a dir, una mitjana de 250.000 € mensuals, “una barbaritat” per un teatre que acaba d’obrir”. Tot i això, Reguant afirma que el novembre del 2017 l’empresa gestora ja no tenia diners.

Ethika Global titlla de falses les reclamacions d’actors i empreses

En un comunicat a què ha tingut accés betevé, Ethika Global assegura que les reclamacions d’actors i empreses proveïdores no són certes. A més, afirma que, després del cessament de Reguant al capdavant de la sala, no hi ha cap deute ni amb les productores ni amb el personal del teatre. Segons l’empresa, “cap obra ha tingut beneficis de novembre del 2017 a desembre de 2018“, coincidint amb el període en què Reguant va ser director general de l’Apolo.