Els productes que han rebut com a regal les corredores que han participat a la Cursa de la Dona han generat, un any més, entre les participants nombroses crítiques a les xarxes socials pel seu caràcter estereotipat. Els objectes de la polèmica són la revista del cor ‘Hola’, la publicació de moda ‘Fashion’, un pintaungles de color rosa, infusions per a la menstruació o per aconseguir un ventre sa i, fins i tot, un producte de neteja i desinfecció de la llar.

Algunes participants han cridat a boicotejar l’esdeveniment perquè consideren que l’acte ha de ser, també, una reivindicació feminista i d’apoderament de la dona i rebutgen que s’entreguin productes comercials que contribueixen a reforçar tòpics conservadors al voltant de la imatge d’una dona que només es preocupa per l’estètica i la cura de la llar.

Amb ironia, Irene Jardí es pregunta si les dones només poden “menjar sense calories, maquillar-se i mirar revistes” i reclama un canvi.

Meritxell Cañadas reclama que els regals de la cursa siguin aliments saludables com fruita o aigua, com és habitual en aquests esdeveniments.