Els productes que han rebut com a regal les corredores que han participat a la Cursa de la Dona han generat, un any més, entre les participants nombroses crítiques a les xarxes socials pel seu caràcter estereotipat. Els objectes de la polèmica són la revista del cor ‘Hola’, la publicació de moda ‘Fashion’, un pintaungles de color rosa, infusions per a la menstruació o per aconseguir un ventre sa i, fins i tot, un producte de neteja i desinfecció de la llar.

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”La Cursa de la Dona restringirà els regals sexistes en properes edicions” style=”flat” shape=”square” color=”pink” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fbeteve.cat/societat/cursa-dona-restriccio-regals-sexistes/|||” css=”.vc_custom_1540210221769{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;}”][/vc_column][/vc_row]

Algunes participants han cridat a boicotejar l’esdeveniment perquè consideren que l’acte ha de ser, també, una reivindicació feminista i d’apoderament de la dona i rebutgen que s’entreguin productes comercials que contribueixen a reforçar tòpics conservadors al voltant de la imatge d’una dona que només es preocupa per l’estètica i la cura de la llar.

Amb ironia, Irene Jardí es pregunta si les dones només poden “menjar sense calories, maquillar-se i mirar revistes” i reclama un canvi.

Meritxell Cañadas reclama que els regals de la cursa siguin aliments saludables com fruita o aigua, com és habitual en aquests esdeveniments.