Ramon Vargas, el tenor amb més reputació dels que posaran cara a Rodolfo, establia fa uns dies en roda de premsa un paral·lelisme entre la situació que ha viscut aquests dies el Liceu i la Bohème. Una al·lusió al verisme, corrent al qual s'adscriu l'òpera de Puccini. Afortunada o no la comparació, el fet és que la mansarda dels quatre artistes bohemis parisins s'ha pogut materialitzar a l'escenari del Liceu...La soprano Ainoha Arteta interpreta l'important paper de Museta, parella d'un dels artistes AINOHA ARTETA, soprano "Creo que, todo el staff i todos los trabajadores del Liceo son de una profesionalidad grandísima porque hay que reconocer que no se está pasando una situación fácil. Y a pesar de eso estan dando, verdaderamente, el 100% todos... y esto es de agradecer." La producció del Teatro Real, dirigida escènicament per Giancarlo Mónaco i musicalment per Vicor Pablo Pérez, és una reposició de la que ja es va poder veure al Liceu el 2001, per bé que lleugerament modificada. En aquella ocasió Maria Bayo va encarnar Mimí, l'enamorada de Rodolfo sentenciada per la tisi. Aquesta vegada, la principal Mimí és la italiana Fiorenza Cedolins Per la seva notorietat, la Boheme és la única òpera de la temporada no afectada per la cancel·lació del projecte audiovisual del Liceu. Més de 300 cinemes de tot el món conectaran amb el teatre el proper 13 de març per tal d'oferir la funció en directe. "Finalment ha pogut tirar endavant aquesta Bohème que s'estenarà dilluns i que farà 18 funcions al Gran Teatre del Liceu, la darrera el dia 19 de març. Us ho ha explicat, Victor Girat Jonama."
En un dels torns de la d’enguany hi ha grans noms de la lírica actual, com el tenor mexicà Ramón Vargas o les sopranos Fiorenza Cedolins i Ainoha Arteta.