El fotoperiodista d’Associated Press Emilio Morenatti estava acostumat a viatjar constantment per cobrir conflictes internacionals. En un primer moment va anar a Itàlia a fotografiar els primers estralls de la pandèmia, però un cop la covid-19 va arribar a Espanya, es va quedar a Barcelona, on resideix, per anar documentant les conseqüències del coronavirus a la ciutat.
Des del març algunes de les seves fotos s’han fet populars, com la sèrie de petons. N’hi ha dels primers comiats a l’aeroport, al principi de la pandèmia, “quan encara hi havia poques mascaretes”, recorda, fins al petó entre dos avis que feia prop de 100 dies que no es veien.
També es va parlar molt, al juny, d’una fotografia que va fer de les platges de Barcelona quan es van reobrir i es van omplir de gent.
Quiero dedicar esta foto tomada con un 50mm a las 18:00 del Sabado 13 de Junio en Barcelona, a todos aquellos incredul@s que han tirado por tierra mi credibilidad e incluso me han insultado en el dia de hoy. Algunos incluso por segunda vez en un intervalo de solo varias semanas. pic.twitter.com/4Tq4mXj2Qk
— Emilio Morenatti (@EmilioMorenatti) June 13, 2020
Com ha de ser un fotoperiodista
Per Morenatti un fotoperiodista ha de ser capaç de captar “el que està passant en una sola imatge”. Explica que “tothom és capaç de fer fotos a una columna de fum”, però no tothom pot “simplificar un moment”. També destaca el treball previ que s’ha de fer abans de fer la fotografia per poder estar preparat per disparar.