Barcelona, concretament el Teatre Borràs, és pràcticament la darrera plaça a acollir ‘El funeral’, muntatge protagonitzat per Concha Velasco estrenat el 2018. Una farsa gairebé televisiva escrita i dirigida pel seu fill, Manuel Martínez Velasco.

‘El funeral’ neix d’un encàrrec de la veterana actriu, cansada de fer drames, al seu fill, Manuel Martínez Velasco. La comèdia comença amb les dues filles de la difunta diva de l’escena Lucrecia Conti convidant els espectadors a pujar a la vetlla instal·lada al teatre. A partir de cert moment, l’estrella ressuscita d’entre els morts davant l’astorament general. Ha vingut per imposar una darrera funció.

“Alter ego” de Concha Velasco?

La ressuscitada participa en un programa de Buenafuente, viatja per mig Europa i comença a rebre ofertes per fer programes de televisió. El representant veu una nova oportunitat per signar contractes suculents. Hi ha evidents ressonàncies biogràfiques, per bé que la Conti és una diva d’un estil diferent al de Concha Velasco.

El guió inicial es desdibuixa en un seguit de situacions fetes a mida per a l’actriu, més o menys divertides, matusserament relligades. ‘El funeral’ s’assembla més a un producte televisiu (hi ha contínues al·lusions i “cameos”) que a una comèdia teatral. Acompanyen Concha Velasco en escena Pepe Ocio, Irene Soler, Irene Gamell, Emmanuel Medina.